Utæt sikkerhedsventil

Hej Alle.

Vores anlæg er  lukket med trykekspansion. For tre dage siden var trykket oppe på over tre bar og der var masser af luft i systemet. (der manglede vand). Jeg var nervøs for at sikkerhedsventilen var groet, fast så jeg lettede på den. Jeg fyldte vand på til 0,9bar og luftede ud. Nu kan jeg så se, her til morgen, at trykket er faldet til o,5 bar og der drypper vand fra ventilen. Er der et råd for det? På ventilen står der 0.12bar hvilket jeg ikke forstår da jeg troede at 10m vand var = 1bar og jeg skal bruge min 7m vandsøjle for at få vandet op på overetagen
Et andet spørgsmål er hvordan kan det være at trykket kan stige samtidig med at der forsvinder vand? Umiddelbart ville jeg tro at trykket skulle falde når vandet forsvinder.
Jeg mistænker at det er i toppen af kedlen at den er en smule utæt i en gammel pakning. Man ser ikke vandet fordi det fordamper før det ses.

Mange hilsner Kovas


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Alle. Vores anlæg er  lukket med... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Efter 8 år kan fortrykket godt være væk. Kan du pumpe trykket op til det foreskrevne (uden tryk på vandsiden)? Du kan også skrue keglen i ventilen ud og se om der kommer vand ud, hvis det er tilfældet er din trykekspantion defekt og skal skiftes ud.

fase
Hej Fabrin.

Jeg pumpede fortrykket op og den virker tilsyneladende lige nu.Den med at tage ventilkeglen ud for at se om der kommer vand vil jeg ha i tankerne næste gang jeg roder med anlægget.
Mange tak og god jul og nytår til alle.
Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis