pudsning af stald.

Følg tråden
Sir Lasse
Sir Lasse
Postnr: 9575
Sir Lasse Sir Lasse

Hej !

jeg googlede lidt og fandt frem til nogle svar herinde, specielt af Carsten murer.

Jeg skal igang med at banke puds af en gammel stald, som efterfølgende skal pudses op.

Jeg er tilflytter til område og kan ikke lige alliere mig med en murer uden at skulle betale dyrt for det.

Hvordan er arbejdsgangen - vil gerne gøre det rigtigt første gang - vil vide i hvilken rækkefølge jeg skal gøre hvilke arbejdsopgaver.

Hvordan er blandingsforholdene ?? har adgang til en del basis cement, så jeg vil foretrække en metode hvor dette er en del af produkterne ;-)

pft

Lasse

Jeg kan selv mnen indimellem kan jeg godt bruge din input !!

Georg
Georg
Postnr: 4690
Georg Georg

Hej Lasse

Ville bare svare dig hurtigt så du ikke får gjort noget galt.
Jeg er ikke fagmand hvorfor jeg syntes du skal kontakte Skandinavisk Jura Kalk ved St. Heddinge eller kikke lidt på nettet ved at søge på bygningsbevaring eller bevar dit hus og Søren Vadstrup.

Jeg ser bare du skriver at du har en del Basis cement... Og det kombineret med en gammel stald... lyder ikke rigtigt i min verden... hvis stalden oprindelig er ældre end 1930-50'erne.
Dengang brugte man ikke Cement i mørtlen/murværket... men grus og kalk... men det finder du ud af ved at krasse forskellige steder i fugerne... er de nemme at krasse ud - er der ikke anvendt cement (da det bliver hårdt)...

Og så er du og din bygning ude i noget snavs, hvis du ikke får gjort det rigtigt...

Mit motto er - tænk mere på din bygning end dig selv - hvis bygningen er så gammel... så kan den måske holde et par århundrede mere... uden den store vedligeholdelse...

Held og lykke

JesperG
JesperG
Postnr: 6100
JesperG JesperG

Hej Lasse

Du kan finde en relevant GDS guide fra Aalborg Portland på Traelasten.dk
, på siden her: http://www.traelasten.dk/Soegeresultat?ArticleID=845 finder du linket.

Men det er rigtigt som Georg skriver, er din bygning af ældrer dato, kan den meget vel være bygget op uden cement.

m.v.h.

Jesper Godsk fra Trælasten

Sir Lasse
Sir Lasse
Postnr: 9575
Sir Lasse Sir Lasse Trådstarter
hey !

jeg tror ikke min stald er så gammel... ;-)

Jeg har bare noget puds der er faldt af og noget der sidder løst... og der vil jeg gerne fikse så det bliver pænt igen !

Jeg kan selv mnen indimellem kan jeg godt bruge din input !!

Georg
Georg
Postnr: 4690
Georg Georg

Men Sir Lasse
Du er jo stadig nød til at finde ud af, hvad dine væge består af INDERST inde. Måske er pudsen netop faldet af fordi den et pudset forkert eller med noget forkert!?

Hvis murene bare skal have en gang "trist salgs lak", behøver du jo bare rave det løssiddende af og smøre med det der står nærmest - så ser det såmen pænt ud indtil det falder af igen - inden længe...

Hvis tingene skal laves så det holder og du ikke skal rende og reparere på det hele tiden - så mener jeg du må starte med at kende den bund du ønsker at reparere.

Held og lykke

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.