Håndværksmæssig armod

Køkkenet bliver leveret i morgen fredag og i min uendelige visdom arrangerede jeg mig med en ung murersvend til lige at sætte et par fliser op inden køkkenet bliver monteret.

Lærer murerlærlinge i det hele taget at sætte fliser op nu om dage? - i så fald kan det ikke ses på ovenstående billeder.
Findes der i det hele taget noget som 'faglig stolthed' i murerfaget nu om dage?
Jeg har fundet hammer og mejsel frem.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Køkkenet bliver leveret i morgen fredag og i min... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Min første tanke er umiddelbart om de omtalt udførte opgaver var den billigste af i alt 7 indhentede tilbud ? Min opfattelse af tingene er det modsatte, der findes masser af godt håndværk derude, men folk vil ikke betale en fair pris. Rigtig mange kunder spørger kun ind til prisen, og forventer at få samme service og kvalitet uanset hvor meget de betaler. Ikke dermed sagt at det skal være direkte dyrt at få lavet noget ordenligt, men tingene skal hænge sammen for både kunden og håndværkeren. I sidste ende kan det tit bedst betale sig at bruge den håndværker man har tillid til, og ikke ham der død og pine er den billigste på timeprisen, bruger de billigste materialer, og de nemmeste løsninger. Alle vil have kvalitet og godt håndværk, lige indtil de ser at det koster en lille smule mere.


http://www.lyrk.dk
@Naveren

Der blev ikke spurgt til prisen - overhovedet!
Jeg bad ham blot om at komme at sætte fliserne op.

Alt var gjort klar til ham så det var nemt at gå til og muligt at lave et stykke solidt gedigent håndværk.

Det gamle køkken fjernet, listen han skulle sætte fliserne op efter monteret, gulvet afdækket og fliser og skærebordet stillet frem.
Det eneste han skulle var at medbringe en tandspartel, fliseklæb, 3mm fugesnor, en fliseskærer og en omrører og så ellers blot sætte fliserne håndværksmæssigt pænt og korrekt op.


"Lad falde hvad ikke kan stå"

OK. Klamphugger
Det var nok undertegnede der havde fået det med lærling galt i halsen.

Og du har ret i at arbejdet ikke er godtnok.

Men hvad har det overhovedet at gøre med at muresvenden, som det så er, er en snothvalp.
Det er vel så muremesteren du har lavet aftale med.
Hvorfor sender han en ukvalificeret flisemure ud til dig. Til fuldpris åbenbart.

Samtidig forstår jeg på dit indlæg at du har gået op ad/af ham under hele eller dele af seancen.
Hvorfor standsede du ikke arbejdet og bad mester sende kvalificeret arbejdskraft?

Det er jo pløk åndsvagt at lade "flisemuresvenden" udføre alt flisearbejdet - inkl. fuger - tage en stribe billeder, brokke dig/sig her på siden, og efterfølgende fortælle at mester kommer og kikker på sagerne på tirsdag.
Mester kommer vel drønene lige med det samme såfremt hans folk er i fuld gang med at lave noget l… der kan bringe firmaet i miskredit.

Desuden har jeg vanskeligt ved at forstå hvordan det kan blive din opgave at sikre at flisemuresvenden bliver fyret til jul.

Din historie forekommer fuldstændig utroværdig.
Et eller andet sted har du sprunget over hvor gærdet var allerlavest.
Må indrømme, jeg har lidt svært ved at tro på at prisen ikke er blevet vendt i et eller andet omfang. Det er da det meste normale, men fair nok.

Nå men eftersom det så åbenbart ikke er sort arbejde, hvilket var mit første indtryk. Men når du har tilkaldt hans mester, er det åbenbart "reelt" arbejde. Derfor kan jeg slet ikke se problemet. Ring til mesteren og bed dem lave det om, eller i det mindste bede om et stort afslag i prisen! Og vil de ikke det, så få syn og skøn på.
Skulle der reelt være tale om sort arbejde, så kan jeg slet ikke se hvorfor du blander hans mester ind i det. Og kan slet ikke se, hvorfor du egentlig blander dig i om manden skal fyres eller ej.

Du nævnte tidligere du selv måtte skære hullet i den ene flise, allerede her var en del af fliserne vel sat op og du havde en rimelig god fornemmelse af at du ikke var tilfreds. Hvorfor fik du ikke stoppet arbejdet? Det mest almindelig er når man har hyret en håndværker, hvis man undervejs er utilfreds stopper man arbejdet og tilkalder f.eks mesteren.

Akkurat ligesom Hpox synes jeg din historie halter og virker utroværdig. Der er bare et eller andet der ikke stemmer.
Som sagt, er det reelt hvidt arbejde, så få dem til at lave det om.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Der findes jo konfliktsky mennesker .... Også i Horsens!

 

Der findes jo konfliktsky mennesker .... Også i Horsens!

 

Uldal man kan jo ikke snakke om at andre skal havde "Hår på Nosserne", hvis man ikke selv, i det mindste har nosserne til at tage en konflikt, især når det er noget man betaler for

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hvorfor finder jeg dig konfliktsky? Af den simple grund, at du søger proselytter for dit problem og viser det frem på hvert gadehjørne, istedet for at henvende dig til firmaets chef og få ordnet reklamationen der. Konfliktsky, fordi det med al tydelighed ser ud til, at du skal have andres tilkendegivelser, før du mander dig op til at henvende dig det rette sted. Mærkeligt!

 

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også