Thermex Decor 600F virker ikke

Hejsa,

Jeg har en ca. 10 år gammel Thermex Decor 600F emhætte med ekstern motor.

Den er rigtig fin og har et kraftigt sug fra den eksterne motor...........når den virker.

Jeg har været igang med en større ombygning, som også har involveret et nyt køkken. Vi har dog valgt, at beholde emhætten jvf. argumenterne ovenfor.

Emhætten har været opbevaret i en tør garage og er så flyttet ind da den skulle monteres igen. Monteringen indebar at der skulle skæres af røret som går op mod loftet og tilslutning af nye ledninger.

Det hele er tilsluttet som tidligere, men desværre virker emhætten ikke som den bør.

Jeg kan tænde for den eksterne motor og justere mellem de tre trin på betjeningspanelet. Men hverken lys, "turbo" eller sluk knappen fungerer.

Jeg har målet spændingen på udgangen op til motoren og den varierer fra ca. 100V til 150V alt efter niveau. Jeg formoder, at motoren hastighed afgøres af antal volt?

Jeg har forsøgt, at udskifte printet med styringen på, men det er desværre med samme resultat.

Kan det måske tænke, at en venlig sjæl her i lav-det-selv-slaraffenland ved noget om Thermex emhætter, og lige har de vise sten der løser min udfordring.

Alle forslag er kærkomne.

God jul, Jeppe
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad med tastaturet har du prøvet at skifte det?

Det fikser jeg...
Hej,

Jeg har ikke forsøgt at skifte det endnu, da det jo koster en mindre formue.

Der sidder to "multistik" på tastaturer som går til printet. Jeg har forsøgt med kontaktrens mv. men uden held.

Men jo, det kan jo være tastaturet, men håber på at en eller anden har set problemet før :o)
Ved godt det er en gammel tråd, men det er dog samme emne.

Har en Termex Decor 600 med ekstern motor, og motoren har set bedre tider. Når det enten er varmt eller den står skævt, går den ikke godt.

Derfor kan jeg købe en kanalventilator og smide op i stedet for den motor der følger med ?

F.eks. denne;
http://www.wattoo.dk/kanalventilator-k160xl-50-60hz-900409126

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis