Fugt på væg

Følg tråden
Christian Vinther
Christian Vinther
Postnr: 8000
Christian Vinther Christian Vinther
Kære Forum

Jeg har et problem med fugt på væggen i mit soveværelse (se billeder). Desuden ligger der konstant kondensvand i vindueskarmen fra vinduet. 
I foråret fik jeg indsat nye termoruder i lejligheden, så nok må siges at være noget tættere end de gamle vinduer, som var i lejligheden.
Jeg følger rådene om udluftning 2-3 gange om dagen i 10 min, og har desuden også en velfungerende ventilation på mit badeværelse og emhætte der virker, så jeg tror ikke problemet kommer derfra. 

Jeg er kommet til et punkt, hvor tapet ikke længere kan redes med rengøring (læs: rodalon) og skal derfor have det pillet ned og sat noget nyt op. MEN inden jeg gøre det, vil jeg høre om i kan hjælpe mig med at identificere problemt? Og er der noget man kan gøre for at forebygge, at det ikke sker igen? 

Kan det skyldes, at mine vinduer er for tætte?

Hvis jeg skal have fat i en fagmand til at kigge på problemet, hvilken fagmand skal det så være?

Jeg bor på anden sal, så det er lidt svært at tjekke hvordan ydervæggen ser ud. Det er på væggen ud mod gården. 

Håber i kan vejlede

Mvh
Christian 
hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Det er for lidt ventilation og for lidt udluftning.
Evt kombineret med kuldebroer og massive ydervægge.

Det er nærmest grotesk at der er skimmelsvamp på væggen bag radiatoren. Den må være lukket. Radiatoren

Det er helt normalt at skimmelsvampen forekommer ude i hjørnerne og bag møbler dert står op ad væggen. Og det er jo fordi det er svært at få luften til at bevæge sig lige der.

Der er mange råd om problemet, start her:
http://www.skimmel.dk/

Et ef rådene er at indkøbe et hygrometer som måler den relative luftfugtighed i din bolig. Derved vil du formodentlig konstaterer at samme relative luftfugtighed er for høj i din bolig - uanset hvor meget du lufter ud.
uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal
Nu er udluftning og udluftning jo to ting! 3xudluftning dagligt er g e n n e m t r æ k. Du udånder nemt flere liter vand om natten, så dit soveværelse er yderst udsat, så HUSK at lufte sengetøjet også. Glæd dig over at du kommer til at spare penge med de tætte vinduer. Lige så vigtigt som udluftning er luftcirkulation

Jacobn
Jacobn
Postnr: 2200
Jacobn Jacobn
Hvilken temperatur og luftfugtighed har du i dit soveværelse og øvrige rum?

Som hpox nævner så tyder det på, at radiatoren i soveværelset er slukket?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. luftfugtighed?
    Lav-Hus
  2. Luftfugtighed/ventilation i kælder
    Lav-Hus
  3. Luftfugtighed.
    Fyr og opvarmning
  4. Fugt i vinduer
    Lav-Hus
  5. Kælder luftfugtighed