vejrmedinger

Lige dette har ikke som sådan noget med både at gøre. Da jeg skal flyve fra Kastrup på fredag hoder jeg lidt øje med vejrmedingerne, og der er en væsentlig forskel på TV2's orkanmedinger og DMI's 18 m/sek . Hvad skal man tro ?  Personligt vil jeg nok foretrække DMI's version.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså så vidt jeg har forstået det er tv totampæl ekstra glade for sentations tv så hvis der er den mindste mulighed for at et enkelt vindstød sku nærme sig orkan så så sælger det bedre end at sige storm el stormende kuling:-) jeg ville til hver en tid vælge at stole på dmi. Men tror mest på det første minut af vejrudsigterne, altså der hvor de fortæller hvordan vejret har været hø hø.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Tror selv også mest på DMI, også set tilbage i tiden hvor DMI var nok bedst til at forudse.....er selv på vej til Tyskland/Holland og kommer ikke hjemme før Fredag-aften.

Har heldigvis en aftale med naboerne på havnen hvor vi passer hinandens både. Undtagen min nabo, som vi aldrig ser. I sidste storm var jeg nødt til at fortøje hans båd med mine linjer. Ellers var det ihvertfald gået helt galt.
Har tit været i tvivl hvordan den skude holder sig over vandet.
Vær lige meget obs på trafikken, især hvis det er om morgenen, du skal afsted.
Det er et helvedes mareridt med utålelige forsinkelser.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det må lokoføreren selv klare.
Båden er sat på land for en sikkerheds skyld.
Det er mere den forskel på meldingerne, som undrer mig, ikke at det er usædvanligt, men det er altid en tand værre på TV2.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
TV2 sælger "gode" historier, der trækker seere til.
DMI sælger data. Eller giver det væk for det meste :-)

Selv kigger jeg kun på den grafiske 5-6 døgnsudsigt fra DMI.
http://www.dmi.dk/dmi/200611090030_cms6dognkobenhavn.jpg
Ordene kan de beholde selv eller læse op i radioen.

Og så på nedbørsradaren for at se om der er noget spændende på vej de næste par timer.
http://www.dmi.dk/dmi/radaranim_big.gif
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
At se på TV2 vejrudsigt er ren tidsfordriv, jeg har meget sjændent oplevet at den passer med de faktiske forhold, man kunne have mistanke om at de køber en udenlandsk avis hvor de læser vejrudsigten fra ! eks. dagbladet fra Israel
Jeg har lige været over broen.. kom lige over inden 2 lette køretøjer væltede.. og det er god storm.. kørte ca. 50 km/t hele vejen.
fordelt lidt på begge baner.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis