Underlig lugt fra gammelt laminat gulv?

Hej alle,

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed, som ligger i et gammelt hus. Der har været lavet div. ting hen over årene såsom afsyring af gulve i nogle rum, og lægning af noget pergo-agtigt gulv i hovedparten, men ikke noget inden for de sidste år hvor den tidligere lejer boede der.

Men.. Det lugter mystisk.. Ikke muggent eller noget, mere ligesom brun sæbe men ikke rigtigt alligevel. En slags "tung" lugt. Nogle gæster siger de ikke kan lugte noget, men jeg kan godt selv!

Hvad kan det mon være, og kan jeg gøre noget ved det? Jeg har prøvet at vaske gulvene (grundigt) med sådan noget neutralt gulvrens fra en gulvforhandler (skulle være OK til laminat) som lugter fint at citron, men citron lugten forsvinder inden for et par timer og så kommer den anden lugt tilbage..



PS: Det lugtede også lidt da jeg var ude og kigge på stedet for et par måneder siden da det var møbleret, og da troede jeg at det var den tidligere lejers møbler eller noget som lugtede (det var det ikke).
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være så meget.
Det er vel ikke sikkert at det er gulvet?

En generel nedvaskning af alle vaskbare overflader samt masser af udluftning og ventilation er vel hvad der skal til.
Må også stille spørgsmål til hvor sikker du er på at det er gulvet?? - Er der blevet malet efter du er flyttet ind, og har i vasket loftet ned osv.? ..

Der er snart ikke noget så effektivt som at male lejligheden , som kan få lugten fra "de gamle ejere" væk.

Alternativt kan det jo sagtens være noget længere nede i konstruktionen den er galt. Men først ville jeg nok også prøve, hvis det ikke allerede er gjort, som hpox siger: Vask hvad vaskes kan.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også