Kap/geringssav eller bordrundsav?

Hej LDS'ere.

Jeg skal bruge en sav, den skal bruges en 95mm reglar, nye lofter og nye gulve. Så der skal skæres en hel del. Skal man vælge en bordrundsav eller en kap/gerings sav med udtræk?

Hvad siger i? jeg har ingen erfaring med hverken kap/gerings eller bordrundsav..

Den skal selvfølgeligt kunne skære i smig.. et par tusinde vil jeg gerne ofre når jeg nu skal lave så meget med den.

Erfaringer søges Ikke modelvis, men bare hvilken type Modelvis er her en masse tråde med info i om nemlig

 


Mvh

Morten

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt sikkert en kap/gerings sav med udtræk..


Mvh Mærsk

Hej.

Tjah....

Med det du skal lave ville jeg købe en bordrundsav - af den type, der kan vippes rundt - en såkaldt vendesav.

Så kan du både skære i smig, afkorte og save lange emner på langs.

Jeg har sådan en og har ikke haft behov for en kap/geringssav med udtræk. ( ville godt have en - men vil ikke undvære bordrundsaven )

Og jeg har trods alt lavet 3 større træterasser, 50m2  gavl i Cedertræ,alle lofter i huset 155 m2 ,85 m2 gulv og alt gulv i sønnens hus på 110m2- og en del andet småarbejde. specielt kommer kap/geringssaven til kort når du skal lave lange snit - og det kommer du til med både loft og gulv. Til den slags arbejde behøver du ikke købe den dyreste - de billigere er nøjagtige nok.

De kan fås til en fornuftig pris omkring kr.2.000,-

f.eks en som denne :

http://www.dorchdanola-netbutik.dk/product.asp?product=40270

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tak for jeres svar
Efter lidt browsing, og læsning, er det blevet en kap/geringssav en Einhell 430 med bord og fragt fra tyskland til 2000.. Kiggede på Bosch pcm8, men den virker da til at være noget plast hejs, i forhold til einhell'en.. og Einhell'en kan gå i 60 grader..

Mvh

Morten

Til det du skal bruge den til det ville jeg nok vælge en stiksav til en 1000 kr. Det er alt alt for langsomt og besværligt at bruge kapsav til lufte og gulve
Annonce
Jeg har Dewalt kap/gering og det er bare noget der virker
Skrevet af EISOE på 07 dec 2011 20:03
Hej.

Tjah....

Med det du skal lave ville jeg købe en bordrundsav - af den type, der kan vippes rundt - en såkaldt vendesav.

Så kan du både skære i smig, afkorte og save lange emner på langs.

Jeg har sådan en og har ikke haft behov for en kap/geringssav med udtræk. ( ville godt have en - men vil ikke undvære bordrundsaven )
Jeg vil give Jens ret i, at en bord rundsav er super dejlig at have.

Jeg havde selv en Makita Flipper (vendbar sav) men jeg manglede lige det sidste som kap / gerringsav så jeg solgte den igen og købte i stedet en:

http://dorchdanola-netbutik.dk/product.asp?product=21140

Og så en Blå Bosch 8 tommer kap / gerring sav.

Men lige med denne bord rundsav har jeg godt nok være glad for, og jeg vil aldrig igen kunne undværre sådanne en

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis