Opfyldning af krybekælder - Gasrør what to do?

Er igang med at sløjfe krybekælderen i huset. Planen er at der bliver planeret med leca, derefter lagt noget Sundolitt og så støbt en betondæk.
Gasmåleren sidder på siden af huset og der er så trukket et gasrør  igennem krybekælderen til fyrrummet ca. midt i huset. Hvad skal der ske med det? Kan jeg bare lade det ligge i leca'en/Sundolitt'en? Det er en armeret (eller hvad det nu hedder) kobberrør.

pft.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
uden at jeg har noget at have det i, så er min umiddelbare første tanke at lække gasrøret ind i et plastrør, så det ved evt lækage kan trækkes ud og skiftes :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Du må absolut ikke lave noget om på gasinstallationen, det er kun for professionelle.

Konsekvensen er ofte KABOOM
akselj, nu var det ikke og lave noget om han spurgte om. Det var om han bare kunne kade det være i isoleringen.
Og det er lettere og henvise til reglerne mht. samlinger osv.
Nu er det ikke et kæmpe projekt at få lagt gasrør om og hvis jeg ikke husker rigtigt. Skal alle gasrør være synlige og til at komme til.
Hvad vil du gøre hvis det bliver utæt.
Plast er heller ikke ok.
Få dog bare lagt det om og lad være med at spare, når det gælder din familie.......
(så hellere købe en billigere bil

it is better to burn out than to fade away
Nu er det ikke et kæmpe projekt at få lagt gasrør om og hvis jeg ikke husker rigtigt. Skal alle gasrør være synlige og til at komme til.


Ikke ifølge gasreglementet, men det ville jeg også helt klar fortrække. Men det er ikke "bare lige" med den plasering af gasskab og fyr.

Få dog bare lagt det om og lad være med at spare, når det gælder din familie.......


Afventer også bare finde en ordenlig VVS'er der overholder de aftaler man laver...

(så hellere købe en billigere bil


Har ikke bil
Gasrør skal ikke være synlige, og hvis det er wicurør i et ubrudt stykke, må det støbes inde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis