Langsom bærbar

Hej

Har netop læst de gode svar der kom under tråden "Frys".                                         Håber der en der kan hjælpe mig også. Har en Medion bærbar som jeg er rigtgig glad for, men.... her på det sidste er den blevet langsom til at finde de sider jeg søger og når de endelig er fundet kan der være røde "x" i billedfeltet (eks. nyhederne) Nu hvor jeg skriver d enne tråd er der kun halvdelen af "smilies" til højre for tekstruden, resten er røde "x".

Jeg bruger "CC_cleaner", "Avast" og "malmvearebytes" som antivirusprogrammer.

Håber på jeres hjælp

Hej Har netop læst de gode svar der kom under... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ovenstående post fra kush lugter godt nok lidt af reklame.. Uff..

En grundig oprydning kan være en start.. Ind og se hvad du har installeret på computeren (tilføj/fjern programmer i control-panel).. Afinstaller kun ting du ved hvad er og som du ved du ikke bruger.. De ting du ikke ved hvad du er, kan du evt poste her, så kan vi andre kigge på om det er noget der bør beholdes eller kan skrottes..

Har du fået ekstra toolbars i IE? Disse kan sløve og er for de flestes vedkommende fuldstændigt unødvendige (og ubrugelige!)..

Jeg har ikke direkte erfaring med Medion maskiner, men har hørt at deres kølesystemer generelt er lidt underdimensionerede.. Det kommer specielt til udtryk, når der samles skidt i blæseren.. På nogen bærbare er blæseren til at komme til.. I disse tilfælde er det mest effektive at tage blæseren ud og rense både den og de ribber luft blæser igennem.. (Husk at afbryde strømmen og tage batteriet ud, og vær forsigtig når du roder rundt derinde!)
Kan blæseren ikke umiddelbart tilgåes, kan du blæse lidt comprimeret luft ind gennem køleribberne.. Det er ikke en nær så god løsning, men kan hjælpe..

Du kan også prøve at åbne Internet Explorer, gå i funktioner - Internetindstillinger og så trykke "slet..." under browserdata.. Bed dem slette (mindst) midlertidige internetfiler og cookies..

Hvor gammel er Windows-installationen på maskinen? En windows-installation bliver langsom med tiden og på et tidspunkt trænger maskinen til at blive geninstalleret.. Det kan muligvis også være en løsning der var værd at kigge på..

Mvh

Mark Herskind

Hej Mark - og andre gode mennesker

Jeg vil forsøge at gå frem efter din vejledning og hvis du så gider se på "dødsboet" ville jeg være meget glad.
Er lidt trængt på tiden, men håber at nå det Søndag.

Tak for hjælpen
Hvordan går du på internettet ? Kablet eller trådløst? En anden mulighed kan nemlig være, at der er en forstyrrelse af det trådløse signal.

Har du kørt CC cleaner og renset for midlertidige internet filer ?
der er en ting der er glemt at gige om c drevet.
det er netop defragmentering af harddisken.
det ryder op på "stumperne" så harddisken ikke skal
arbejde med at finde stumperne men lægge dem på "hylderne"
så de er nemmere med at finde det der skal bruges.
og det giver som relt hurtiger opstart. af computeren.

jeg gøre det sommetider med at gå ind i temp.
og sletter dens indhold.
og cocies og offline sider.
ved at gå ind til internet indstillinger. og tryk på slet.
og på ind til disk oprydning. og tryk slet.
og gå ind til tilføj fjern programmer.
og sletter alt det der ligger og fylder op.
som man ved man bruges. og ikke bruger.!
og holde opdateret.

Tak for rådet med Spywarefri.dk

Vidste ikke de havde sådan nogle tjenester

Mit navn er Sasa Kovacevic - Du kan følge mig her.
Gå ind i Computer, højreklik på C-drevet og klik Egenskaber. Klik på Diskoprydning. Når denne kommer op er der en fane i toppen, der hedder Flere Indstillinger. I denne kan du fjerne tidligere gendannelsespunkter bortset fra det seneste. Klik på denne. Har du ikke gjort det før, så kan der være MEGET plads at hente.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis