Langsom bærbar

Hej

Har netop læst de gode svar der kom under tråden "Frys".                                         Håber der en der kan hjælpe mig også. Har en Medion bærbar som jeg er rigtgig glad for, men.... her på det sidste er den blevet langsom til at finde de sider jeg søger og når de endelig er fundet kan der være røde "x" i billedfeltet (eks. nyhederne) Nu hvor jeg skriver d enne tråd er der kun halvdelen af "smilies" til højre for tekstruden, resten er røde "x".

Jeg bruger "CC_cleaner", "Avast" og "malmvearebytes" som antivirusprogrammer.

Håber på jeres hjælp

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet en anden browser, for at se hvad det ændre, eks. firefox eller google chrome. Du kan evt. skrive om det giver samme problem, jeg har næsten altid alle tre liggende iexplore, firefox og google chrome Bare fordi der er forskellige mindre variationer i dem.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

typisk ligger der for meget på harddisken og der kører for mange programmer..
afinstaller alt det crap man ikke bruger og brug ccleaner (kender ikke cc_cleaner) ccleaner står for crap-cleaner.


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej
Bare lige så en renlivet amatør er med:

Hvordan kan jeg fjerne alt det crap som jeg antagelig er den "lykkelige" ejer af.
Harddiskikonet på pcér står og lyser hele tiden (næsten)
Og det er jo CCleaner jeg bruger (indbygget trykfejl fra min side)
hvor stor er din harddisk og hvor fyldt er den

Har lige rodet med en bærbar der havde 106 GB harddisk der var fyldt og kun 6 GB ledig.. og det virker ikke.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Men du kan gå ind på spywarefri.dk og følge hvad de skriver der man skal.

Der ligger nogle opskrifter på hvordan man renser sin maskine og så laver man en log over sin pc og lægger ind.. så er der en der frivilligt kikker loggen igennem og siger hvad du skal gøre.

Det er gratis og man kan så frivilligt donerer noget til deres kaffekasse..

De har hjulpet mig med at fjerne en meget ond virus - og jeg gav så en hund til deres kaffekasse. Hvilket var billigt i forhold til hvilke programmer jeg havde mistet hvis jeg skulle formaterer det hele.

Ccleaner har en funktion hvor man kan afinstallere programmer... prøv at fjerene alt du ikke bruger eller skal bruge.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Hej

C-drev: I brug 32 GB ledig 7 GB
D-drev: I brug 72 GB ledig 482 GB

Jeg prøver lige oprydningen i Ccleaner, ellers vil jeg benytte dem du anbefaler.

Tak for hjælpen
Du skal flytte alt du kan over på D-drevet - billeder, film og lydfiler først.
Prøv evt om du kan fjerne nogle programmer fra C og så installerer dem igen på D

Du kan også gå på nettet og finde en online antivirus scan fra et kendt mærke. Norton eller noget.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nu ved jeg godt du skriver du ikke har så meget forstand på computer, men hvis ikke det hjælper at flytte programmer over på D-drevet, og du skal formatere computeren nu eller senere. Vil jeg anbefale at du laver partitionerner ( drev størrelserne) lidt om så du evt. har 100 GB på dit C-drev, der vil altid være en lille del af et program på C-drevet. (dit windows drev) For mig lyder 32 GB meget lille ud af små 600 GB. Men sådan er de oftest lavet ved første installation. Men det vil jo så desværre betyde at du mister alle dine programmer med mindre man er lidt af en ørn så findes der programmer der kan gøre det for en. Der er mange guides hvis man søger på nettet om at lave partitioner om, selv uden at formatere hvis du har mod på det. Jeg gør som regl det at jeg sikre mit C-Drev er stor nok til programmer, så jeg kan holde fornøjelse og programmer hver for sig. Det gør det også mere overskueligt at fjerne ting man ikke synes er relevante senere.
Mit råd ville være at formaterer computeren men det vil kræve at du har en ekstern HD som du kan gemme de vigtige ting på. Ved godt det kan lyde krævende, men det vil nok give dig en større glæde af din computer på sigt. Der skal nok være en "ung" i familien der kan hjælpe dig med dette over et par timers arbejde. De kan som regl aflønnes med en kasse øl eller noget i den stil.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Hej

Tak for hjælpen - du har helt ret der skal nok lidt "unge briller" på den opgave.
Jeg har fulgt "Grandoldman"´s forslag, desværre uden held (har dog ikke indsendt en logfil endnu)

Tak for hjælpen begge, jeg forsøger mig frem

Goddag alle sammen
  

[SLETTET AF ADMIN: Ren reklame]


 Håber at den her information vil hjælpe og løse jeres problemer.


Kush SmuSh

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis