BOSCH opvasker tørrer ikke

MIn BOSCH opvaskemaskine har pludselig fået problemer med at tørre servicen efter vask. Det hele er piv-hamrende vådt når den har kørt en vask igennem. Håber at der er en derude som kan hjælpe.

Ved ikke hvad der er for en model. på fronten kalder den sig for "automatic aquastop", men det er der vist mange BOSCH maskiner som gør. (hvordan pokker finder man et model nummer/navn? har gennemsøgt alle udvendige flader og kanter, hidtil uden resultat). Tror at den er 4-7 år gammel. (fulgte med huset..)

Displayet angiver at en normal vask skal igennem 3 forløb: Vask, skylning og tørring. Et program på 70 gr. tager 2 timer og 10 min. (Er det ikke lang tid ?. et 50 gr program tager 2:35!!!)Vasken lader til at gå fint, og den får også tømt sæbeskuffen. Det ser også umiddelbart ud til at skylningen virker som den skal. Men undervejs, eller i slutningen af skylningen lader det til at den går i stå. Når der resterer ca 40 minutter, og mens den i følge displayet er i gang med at skylle, fryser viseren displayet sig fast . Maskinen bliver næsten helt stille, og tidsindikatoren tæller ned til "0". 

Og når den så er færdig er det så servicen er helt våd (er dog ren). Den er dog også varm, så varmelegemet virker for mig at se som det skal.  Der er desuden en smule vand (et par cm.) i "sumpen", dvs. i det kammer som filteret står i. Har det noget at sige? Burde det ikke være tømt for vand når en vask er færdig?

Jeg har været opmærksom på at der er afspændingsmiddel på, så det er heller ikke dét!

Håber at der er en af jer som har løsningen på problemet.

Kigger mig om efter en ny maskine, til hvis nu... Har et godt øje til en ASKO VØLUND. Er det noget  som man godt kan kaste penge efter? eller er der noget bedre (ud over miele, selvfølgelig)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at kigge på siden af lågen, eller evt. i falsen

Det fikser jeg...

Så fandt jeg produktnummeret..super.  Mange tak, michael!!!Og jeg fik også fundet en pdf version af den oprindelige manual. Denne hjalp dog ikke så meget på mit aktuelle problem.

Jeg er også i tvivl om om maskinen overhovedet skyller ordentligt. dvs. gennemfører skylleprogrammet helt til vejs ende..Tænker at de er derfor at den aldrig kommer igang med at tørre.

Er der nogen som har et bud på hvad fejlen kan skyldes når skylleprogrammet ikke virker ordentligt?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis