"Svarer ikke" og larmer....

Følg tråden
Tex75
Tex75
Postnr: 4600
Tex75 Tex75
Hej

Vi har 2 bærbare i familien.

Min står og kører for fuld drøn i blæseren lige fra start til slut, også selv om jeg ikke bruger den.   Hvorfor og hvad kan jeg gøre ved det ?

Min kærestes er ekstremt langsom. Næsten hver gang man ber den om noget, skriver den ( svarer ikke ) i toppen af vinduet.  Den virker bestemt ikke overbelastet, men nærmest som om den trænger til et los i rø... for at komme igang.  Hvad kan det afhjælpes med ?

Har kørt AdAware, SpyBot, CCleaner og DeFraggler uden resultat på dem begge...

Mvh. Carsten
Tex75
Tex75
Tex75 Tex75 Trådstarter
Det gjorde jeg i går via DeFraggler.  Dog kun en "hurtig" da den vurderede at de begge var i "god" tilstand.
Peter Vester
Peter Vester
Postnr: 8000
Peter Vester Peter Vester
Har ikke lige sat mig så meget ind i det, men nu skal du huske på mange af de programmer der er lavet til at fjerne adaware selv smidder en del, hvorfor du skal søge lidt i forskellige forums. Ved ikke om du ikke har kørt win updates jævnligt eller hvordan det er med sådan noget. Ellers er det jo muligt evt. at gå ind i joblisten og se om der er noget der kører som bruger ram eller CPU, når den bare står. Hvis ikke din com altid har kørt for fuld udblæsning kan du jo give den lidt luft, men pas på det kan skade komponenter. Men specielt hvis den tit har stået i sofa, seng eller lignende er der chance for en del støv. Som sagtens kan være skyld i den er lidt varm.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

grandoldman
grandoldman
Postnr: 5700
grandoldman grandoldman
Blæseren kører fordi maskinen er for varm.. og det er støv og nullermænd i kølesystemet.. på nogle maskiner kan man se det og fjerne det udefra, andre skal skilles ad.

Hvor stor er den kærestes harddisk og hvor meget er der på den... ??
Hvor mange programmer ligger der og kører i baren nede til højre??
Har du kikket i programmer "start" hvad der lukker op når i starter maskinen??

**//**//**//**//**

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af  "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
Vindeby havn - Svendborg

Tex75
Tex75
Tex75 Tex75 Trådstarter
Den er fuldt opdateret med alt.

Når du skriver :gi den lidt luft.  Mener du så at jeg skal skille den ad ?
demogog
demogog
Postnr: 5000
demogog demogog
Du kan starte med at købe en lille dåse med trykluft i. Og puste i de huller hvor blæser ind go ud. Alternativt kan du bruge et støvsuger og sætte den til at suge ved de huller. 
AT computeren er for varm kan også skyldes at kølepasta, som overfører varme fra processor til blæseren er blevet for gammel og udtørt. Den kan man så kun skifte ved at skille bærbar ad. 
Hilsen Alex

Peter Vester
Peter Vester
Postnr: 8000
Peter Vester Peter Vester
Med giv den lidt luft mener jeg en kontrolleret kompressor. Ellers er det nemt at se under den, der vil være huller i "plastikken" der hvor den skal have koldluft ind eller varmluft ud. Oftest er disse dele lette at tage af en af gangen. Der hvor der er en køler eller stor overflade skal den udveksle varmen til den omkring liggende luft. Her kan du se efter støv, eller hår. Specielt pige hår har en tildens til at sætte sig omkring kølerens akse, så hastigheden bliver nedsat.
Sidste råd er at pas på de modstande og andet der sidder der, det er ikke altid de kan tåle fuldskrald fra en kompressor, Har du tjekket joblisten ved at trykke Ctrl + alt + del. Kan du vælge en jobliste. her kan du se hvilke programmer der køre. der kan tit ligge et iexplore, vindue altså internet vindue som du har lukket og kører. har set dem stæle op mod 200 mb ram. På din kæreste computer kan du evt. prøve andre browsere som Firefox, chrome, eller andre. De kan måske afhjælpe problemet, har en ven vis Explore ikke kører for godt men vi kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor og han orker ikke en formatering.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.