Badeværelse på 1. sal

Følg tråden
max_pedersen@ofir.dk
[email protected]
Postnr: 8850
max_pedersen@ofir.dk [email protected]
Jeg er i gang med at lave første sal og skal i gang med badeværelset nu.

Der lige nogle ting jeg er i tvivl om..

Der kommer el gulvvarme, men hvor meget og hvad skal jeg isolere med. flamingo eller rockuld?

Jeg har tænkt mig at lave gulvet af fibergibs gulvplader fordi jeg gerne vil have fliser på gulvet. der er højst 60 cm. mellem gulvbrædderne. er der noget i vejen for det?

På forhånd tak.. 

hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Du skal først og fremmest indbygge et gulvvarmesystem og et fibergipsvådrumsgulv system.

Det kan ikke nytte noget at fumle rundt på må og få med bræddeafstande der nok er bjælkeafstande!!

Et badeværelsesgulv på træetageadskillelse er en alvorlig sag. Med mange fejlmulighder som utætheder, knirke- og gyngeri, bagfald og anden djævelskab. :o)

Isolering. Der skal være 100 mm mineraluld af brandhensyn. Og det er osse fint af hensyn til varmeisoleringen.
Flamingo må slet ikke være der - i en etageadskillelse af træ.
max_pedersen@ofir.dk
[email protected]
max_pedersen@ofir.dk [email protected] Trådstarter
Ja der er nemlig rigtig mange ting der kan gå galt..

Nu siger du at indbygge et gulvvarmesystem og et fibergipsvådrumgulv system. Hvad mener du med det??

Min plan var at isolere under gulvet i badeværelset med ca 400 mm. rockuld og resten af første salen med de 100 mm. som der i forvejen ligger.

På badeværelset at ligge 21 mm. gulvkrydsfiner og en 13 mm vådrumsgipsplade, vådrumsmembran, el gulvvarme og derefter fliser.

Resten af første salen bliver 22 mm spånplade og 13 mm. gulvgipsplade.

Masser af lim og skruer. Vil mene det nok skal holde. Vil for alt i verden gerne undgå det kommer til at knirke.
ktm
ktm
Postnr: 4540
ktm ktm
Jeg har lavet et par badeværelser på 1. sal, som let konstruktion i eksisterende trækonstruktion.
I begge tilfælde har jeg oven på det oprindelige plankegulv, 28 mm, lagt en ca. 20 mm krydsfiner og sluttelig en ca. 15 mm fibergipsplade, alt sammen skruet meget grundigt sammen og fald bygget op af kiler under krydsfineren.

Det giver en vældig stærk og stabil konstruktion der på ingen måde har antydning af knirkeri

På det ene badeværelse har jeg lagt el-gulvvarme, som vi dog aldrig bruger. Det koster jo lige hen i vejret, hvis det skal køre og så koldt er der jo ikke på første sal, hvis rummet neden under er opvarmet.

Begge steder er der fliser på gulvet og ikke en eneste er knækket eller gået løs, og det ene sted er der ca 110 cm CC neden under.
Hvad vil du dog med 400 mm isolering UNDER gulvet. Varme stiger da op, og hvis ikke der ligefrem der et fryserum nedenunder, forstår jeg ikke den voldsomme isolering??

Med venlig hilsen
ktm

hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Med system mener jeg bare at de monteringsanvisninger der findes fra porducenterne af el-gulvvarme og fibergipsvådrumsgulve skal følges.

Fordi dit indlæg nemt kunne tolkes derhen at du var igang med en eller andet hjemmestrikket konstruktion.
max_pedersen@ofir.dk
[email protected]
max_pedersen@ofir.dk [email protected] Trådstarter
Tak for de gode råd.

God ide med kile under for at lave fald..

El gulvvarme kan være dyrt hvis man ikke isolere nok, derfor de 400 mm.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.