Fugning af vindue omkring kvist...??

Hejsa,

Omsider fik jeg monteret vinduer i mit nybyg...

Min tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/164525/afpg/7

Har i den forbindelse et spørgsmål...



Som man kan se på billededet, så forsætter nogle af mine høje vinduer direkte op i tagkvistene. Jeg er klar over, at jeg fuger normalt op langs muren med en sort fuge, som jeg har valgt, men hvad gør jeg rundt ved kvist rammen, hvor det er træ? Selve rammen omkring vinduerne i kvistene er lavet af 45 x  145mm, så der er jo ikke, som ved murfalserne, plads til skum, fugestopper (de der skumgummi pølser) og fuge.

Hvad gør jeg her? Vinduerne er fastgjort til disse kvist rammer med nogle kraftige karmskruer. Kan jeg bruge fx sort Ilmodbånd rundt i kvist rammen eller skal det fuges som resten? Der er jo ikke rigtig plads til at jeg kan skumme. Det skal lige siges, at fugen i selve kvist rammen ikke blir synlig, da kvisten bliver beklædt med SwissPearl fiberbeton plade helt ind til vinduet (der blir ca. 5mm luft omkring vinduet og fugen kan dermed ikke ses)


På forhånd tak!

 SELVBYGGER!!!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at komme med nogle fotos af problemet.

Og forklar hvad du har tænkt dig af beklædning eller lign. af kvistenes flunker, (sider), front og tag.

Vinduerne skal jo afdækkes på en eller anden måde, måske med en zinkafslutning hvorpå sidste paplag svejses.
Det er der nu nok heller ik noget i vejen for, men ville egentlig bare lige høre om jeg bare skulle fuge dem som normalt eller hvordan...der er jo heller ik plads til at skumme, men det er nu nok heller ik nødvendigt så, kan jeg forstå...

 SELVBYGGER!!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis