Overgravet antenne kabel.

Følg tråden
HrCarstensen
HrCarstensen
Postnr: 5560
HrCarstensen HrCarstensen
Hej.. 

Jeg har været igang med at grave i indkørelsen og gravet antenne ledningen over.. hvad skal jeg gøre og bruge for at få det samlet igen? noget man kan gøre selv for det første? 

Hilsen Allan
Bechmann
Bechmann
Postnr: 4660
Bechmann Bechmann
Er det sådan et alm antennekabel med en stiv kerne og et trådnet udenom ?

Den bedste løsning er nok at købe to stik af dem man skruer ind over enden af kablet og så en samler, og et stort stykke krympeflex ind over. Det hele fåes i byggemarked for under 100.- tror jeg.

Alternativt kan du lodde det eller bare samle med en muffe, og pakke det godt ind i isolerbånd. Det holder dog nok ikke andet end et par år.

Mvh/

Steffen Olesen

HrCarstensen
HrCarstensen
Postnr: 5560
HrCarstensen HrCarstensen Trådstarter
Og det kan godt holde og er lovligt nok og man mister ikke noget signal? mener det er det med trådnet over..
Bechmann
Bechmann
Postnr: 4660
Bechmann Bechmann
Der er jo intet der holder for evigt, men det er jo bare antennekabel, ikke et stærkstrømskabel. Får du isoleret det godt så det er vandtæt burde det ikke være noget problem.

Mvh/

Steffen Olesen

Wezio
Wezio
Postnr: 4040
Wezio Wezio
Jeg ville bare lodde skærmene sammen, samt lederen inde i midten af kablet og så krympeflex over hver enkelt lodning, samt et stort stykke krympeflex over det hele til slut. Det skal nok holde i rigtig mange år, blot du er omhyggelig med at lave samlingen så tæt som muligt.

Du vil ikke miste noget signal ved denne løsning. Mit eget antenne kabel er loddet sammen tre steder og jeg har knivskarpe billeder på mine tv.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Pizzabager
Pizzabager
Postnr: 2750
Pizzabager Pizzabager
2 stk f-connectore og en samleting i midten, også krympeflex ud over, så er du sikker på en ordelig forbindelse, lodningen kan sikkert godt gå, men surt hvis lodningen "knækker" når du ligger det i jorden igen og graver det til, så skal du grave op igen..
EISOE
EISOE
Postnr: 7400
EISOE EISOE
Der hvor der anbefales krympeflex bør benyttes limflex med lim indeni som flyder når det bliver varmet op - det er meget mere sikkert til udendørs brug - og den er 100% tæt.

Ellers stemmer jeg også for F-connectorløsningen.
Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

akselj
akselj
Postnr: 8362
akselj akselj
Det dur ikke at lodde kabelenderne sammen, samlingen skal være HF tæt, det kan du kun opnå ved at bruge F-connectorer.

jeg ville dække med to-tre lag krympeflex med lim, det inderste stykke ca. 20 cm langt, næste 30 cm og sidste 40 cm. De skal selvfølgelig krympes et ad gangen.
hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Hvorfor nøjes med 3x krympeflex?
Når nu der måske er plads til en 10 - 15 stykker!
Inden Hr.Carstensen når helt ud til enden af kablet! :o)
EISOE
EISOE
Postnr: 7400
EISOE EISOE
Skrevet af akselj på 05 dec 2011 16:55

jeg ville dække med to-tre lag krympeflex med lim, det inderste stykke ca. 20 cm langt, næste 30 cm og sidste 40 cm. De skal selvfølgelig krympes et ad gangen.

Hvorfor det ?

de professionelle krympesæt elektrikerne bruger består af 4/5 stk til inderlederne og et tykkere til yderkappen - thats it.

Og når der krympes på og limen flyder ud af enderne hele vejen rundt er den tæt.

Man skal naturligvis ikke bruge den med den tyndeste kappe og billigste man kan finde ved Onkel Harald

Og at lade den række 4-5 cm  ud over samlingen er alt rigeligt.
Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Antenne
    Belysning
  2. antenne signal
    Lav-Hus
  3. Antenne signal
    Lav-Hus
  4. Antenne signal forstyrrelser
    Lav-Hus