Billige kæder

Nogen der har prøvet de her discount kæder ??
Jeg kan godt li´ prisen, men dur de ?

http://www.biltema.dk/da/Fr...ade-16490/
#
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du købt dem.!

nogle ind i lds. de siger at billige savkæder.
de er oftet slibet skæve.!
så den "drejer i snittet.
men jeg ville nok købe oregon eller stihl kæder.!
eller bare en anderkændt savkæde .!!!

men du kan "spøre" saveniels ad.?
Nej, jeg har ikke prøvet dem endnu, men her til januar skal jeg i skoven igen så skal jeg helt sikkert ha´ testet en af de kæder der..
De koster jo kun ca. det halve af hvad Stihl kæder koster så hvis de ellers dur er det jo super, tit når man saver brænde i skoven kommer man jo ud for situationer med væltede træer osv. hvor man nemt kan komme til at være lidt hård ved kæden, så er det jo fint med sådan nogle billige nogle der..
Men jeg var bare interesseret i at hører fra nogen der har prøve dem, om de overhovedet dur, om de evt. kan slide ekstra på sværd og kædehjul osv., nå men ellers må jeg afprøve dem selv jo..
du ved vel hvordan kæden skal files.!!!

jeg har en af stihls motorsav en stihl ms 192c.
en god lille "beskæresav". med 3.2 kg. (motoren alene).!
uden olie og benzin i tankene.

det er der for at jeg nævnte stihls savkæde.!!!
ud over andet kæde mærker.?
Når du står og skal have nyt sværd kan du jo med fordel købe et sæt med to kæder, de er tit på tilbud til ca 500 så giver du i realiteten kun omkring 60-70 kr for kæden, ved at komplet kæden har et tilbud nu med oregon sværd og kæder, der er en forhandler i Odense, Hansen & Kilsholm

ejsing

Nå, men Biltema´s kæder passer ikke på min sav, drivledene er kun 1,3mm og min kører med 1,6mm.
Så det blev en mere af de originale fra Hansen & Kiilsholm, 175 kr. for sådan en stump kæde, jeg synes stadig det er svinedyrt.
Så hvis nogen derude kender billigere alternativer er jeg meget interesseret, man saver vel brænde for at spare penge ?
Annonce
jeg har købt kæder til en echo es3700ce i harald nyborg da jeg skulle save et træk nedbrydning tømmer, og jeg må sige at jeg blev positiv overrasket. Jeg har altid origon. og der er også forskel da jeg skal file et lidt mere med de kæder fra harald nyborg. men ikke mere end det godt kan betale sig.
Jeg køber også mine kæder hos Onkel Harald, og er godt tilfreds med dem, og så har han faktisk et rimeligt udvalg, så du kan helt sikkert finde nogle der passer til din sav.
@Håndværkeren

Har du et link du kan smide?

Mit navn er Sasa Kovacevic - Du kan følge mig her.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis