Hjemmelavet solcelle

Hej

Vi har fået bygget en solcelle som jeg lige vil vise frem

Her

Skriv gerne hvad i syntes om den og hvis i vil vide noget om den

Hilse Jakob

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du selv bygget selve solsystemet, altså pladen med cilicium cellerne ? Syntes den ligner en af dem vi kan købe !
Jeg syntes det lyder rigtigt spændene, hvor har i købt celler og hvordan forbinder man dem ?
Hvor de købes ved jeg ikke, men jeg fandt en film på you tube hvor der blev vist hvordan cellerne bygges op med tråd forbindelser
hvordan med prisen på jeres fardige panel var selv igang med at lave paneler fra ebay. men prisen blev høj
og de ku ikke ce mærkes
Ca 1300 kr pr. panel

Ang ce mærke det ved jeg ikke rigtig noget om endnu...

hvor stort er jeres panel spænding og strøm

kan få et panel på 180w og 18 volt for 1800kr men så er 500kr sparet pr panel ved at lave dem selv
Hvor har du set sådan en henne ???

vores panel leverer max 14 volt ved 8 ampere = 112 watt.... er ret sikker på at det nok ikke rigtigt kan betale sig at bygge den selv. JO hvis man nu kunne få noget rabat på de ting at man skal bruge på at samle sådan en.

vi har brugt
1. aluprofil (40 kr meter)
2. plexiglas (ca 170 kr)
3. Bagside ( opskummet pvc plade) 200 kr pr. Plade
4. Silicone 20 kr
5. Solcelle for 24 er ca ( 500 til 550 kr
6. Lim 20 kr

Ialt 1120 > 1200 kr 


Mål 1000 mm x 700 mm

Mvh Jakob Olsen
195 w til 1440kr http://www.sunelec.com/sun-solar-panel-195-watts-1830-vmp-p-1654.html
så det kan vist ikke svare sig at lave det selv og der er flere forskellige solceller
og prisen er ved en solcelle køber man en hel container bliver det meget billigere
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis