gevind i topstykket er gået til.

Jeg har erhvervede mig en audi 80, og har til min store frygt opdaget at det ene gevind i toppen er gået til, så tændrøret køre skævt i og ikke helt ned.

Men bilen køre fint nok.
 

Hvad kan/skal jeg gøre ved det??? Eller skal jeg bare lade det være.

Jeg har erhvervede mig en audi 80, og har til min... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I øvrigt, biltema er ok til mange ting, men et godt jysk udtryk om dem er træls. De sender ikke deres vare, og hvis man bor langt væk er det dobbelt træls.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej.
Man kan skære to - tre skrå riller i gevindet på et gammelt tændrør og skrue det i og her er det vigtigt at holde retningen (tændrørs-top med indlæg - lang forlænger på. Evt. reife indløbet på gevindet og så med følelse

mvh 

 varmetossen

Jeg ville lade det være indtil du skulle skifte noget, f.eks. toppakning eller ventilstyrspakninger.

Så ville jeg få det fikset, og med en helicoli. Der hvor dit geving er skadet er det nok brækket af, og er det væk kan du ikke skære det op i den rette tykkelse. Snittappen kan rette op på kolapsede stråler, intet andet.

Nu kan jeg ikke selv klare at der er fejl i ens bil, derfor ville jeg helt klart få det lavet, bare så man ikke stod med problemet næste gang skulle skifte tændrør.

Mht. at få skidt op fra din cylinder. Brug en kraftig støvsuger og et stykke slange og sug det hele op igen. Man kan let lave en tynd forlænger der kan gå ned på stemplet og gøre rent. Ellers en olieret vatpind på en pind. Trykluft ned i kammeret kan også blæse det meste op igen.

- Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis