opretning af betongulv.

hej. Vi har væltet en væg mellem to rum, og der viser sig en niveauforskel på 3 cm mellem betongulvene på hver side. Jeg vil gerne lægge gummigulv-fliser, så jeg skal jo have hævet den ene side med 3 cm. det indlysende var vel at bruge selvnivellerende gulvspartel, men jeg skal bruge ca. 1 kubikmeter, så det koster jo en herregård. Hvis jeg købte LIP20 i 25 kg sække, skal jeg bruge ca. 50 sække, så det løber jo op. Kender nogen til andre, billigere muligheder?
på forhånd tak......


Sussi.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det mest oplagte er vel at bruge beton? Og så evt. afslutte med selvnivilerende spartelmasse over hele gulvfladen, hvis den ikke er ret.
En primer, og så alm. Beton? Jeg ser på betonværkets hjemmeside, at de har noget, der hedder "færdiggulv", men jeg ved ikke, hvad det er. Men du mener alm. Beton?

Sussi.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er du sikker at det er niveauforskel eller bare ujævnt udlagt gulv.
F.eks. slidlag af uens tykkelse eller andet?
Hvis du er sikker på at der skal lægges 3 cm overalt på det laveste gulv, (som så må være 33 m?), og at det andet er tilstrækkelig vandret og plant. Så kan det gøres med et slidlag.
Det høje gulv er helt plant. Jeg tror, at det har været rettet op for at lægge et gulv der krævede plant underlag. Det andet er 3 cm lavere, over hele fladen. Og ja, der er 33 m2. Der er nogen, der kan regne
Så en primer på den gamle beton, og et slidlag af alm. Beton? Tak for hjælpen.

Sussi.

Ikke alm. beton.
Jordfugtig slidlagsbeton - vil jeg tro.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
det du gør er at blande 1 del cement 1del sand så tilpas tynd at du kan feje det ud over gulvet. derefter blander du 1 del cement 3 dele sand så tilpas tyk at du kan trække det af med et brædt, uden gulvet flyder væk

100% klamp

Det du osse kan gøre er at læse her;
http://www.aalborgportland.dk/go.aspx?to=default.aspx%3fm%3d4%26i%3d65%26pi%3d6%26pr%3d4&navn=Slidlag
Mange tak for svar. Men jeg skal lige stilles over til afdelingen for dumme spørgsmål igen - må man gå på gulvet, i den uge hvor plastfolien ligger på? Skal der efterfølgende gulvspartel på, og hvis så, hvornår skal det ske? Hvor lang tid skal der gå, før jeg kan lægge gummifliserne på? De er jo helt tætte, så de vil bule op hvis fugten ikke er væk. Tak for hjælpen. Det er rart, at der er nogen der gider give et godt råd......

Sussi.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også