Bauknecht opvaskemaskine problem

Hej

Jeg har en Bauknecht gsfs4317 opvaskemaskine som ikke virker længere.
Problemet viser sig ved at maskinen tager vand ind - holder en pause på ca. 1 minut, hvorefter den pumper vandet ud igen.
Nogen der har en ide om hvad der kan være galt med maskinen ?

vh
Tage D
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg står nu med samme problem med samme maskine.

Ifølge Bauknecht teknikkerkundeservice, så kan det være censoren som er beskidt, og som skal renses:
Dette gøres ved at tage filteret ud (både det store og det lille) og køre en opvaskebørste rundt nede i hullet (jeg kogte dog noget vand og hældte derned, puttede opvaskesæbe derned og kørte rundt med en opvaskebørste) (filtrene skal selvfølgelig også renses med varm vand, opvaskesæbe og opvaskebørste)

Du kan også nulstille maskinen:
Dette gøres ved at slukke for kontakten eller slukke for strømmen igennem sikringsskabet. Maskinen skal være slukket i mindst 30 min. Derefter tænder du for strømmen igen, vælger et program, og holder start-knappen inde i 10 sek.

Hvis dette ikke virker, og du stadig har problemer, skal du have fat i en teknikker som kan komme ud og se på maskinen.

Håber dette kan hjælpe dig og andre fremover

Venlig Hilsen Heidi

Gi' mig en løsning og jeg gør det selv.
Hej Heidi

Tak for dine fif som jeg vil gemme til evt. senere brug.

Jeg fik rent fatisk maskine til at virke der sidste år hvor jeg havde problemet. Men spørg mig ikke hvad der gav løsningen, for jeg prøvede mange ting med bl.a. at afmontere ledninger på pumper og følere og genmontere dem igen. Havde også spulemotoren afmonteret og drejede ankeret rent mekanisk. Da jeg samlede maskinen igen og jeg var klar til at opgive det hele - så prøvede jeg at starte den en sidste gang - og så virkede den sgu  og glad var jeg.

Den har kørt fint lige siden.

Hilsen Tage
Jeg er meget glad for at du fik den til at virke for jeg har endnu ikke fået min til at virke, selvom jeg har prøvet alt hvad Bauknecht-kundeservice anbefalede mig. Og det er da ærgeligt at du ikke ved præcis hvad der fik maskinen igang igen

For min kat har lige brækket lårbenet, og jeg står derfor med en dyrelægeregning på kr 5.000,- som jeg afbetaler på. Så jeg har desværre ikke penge til en service-reparation... :/ (typisk at min opvaskemaskine skal gå i stykker netop som jeg ikke har råd til en ny... tsk...)

Så nu vasker jeg op på god gammeldags manner hihi

Hilsen Heidi

Gi' mig en løsning og jeg gør det selv.
lyder ikke godt med din kat håber at den får det bedre. nå men lad os se om vi kan finde fejlen på maskinen.Når nu maskinen har taget vand ind og du åbner den inden den pumper vandet ud igen hvor meget vand står der så i maskinen? og stopper pumpen igen når den har pumpet vandet ud eller forsætter den med at køre ?.Der skal stå en cm vand over bunden af maskinen.Jeg tror ikke på at det er owien i bunden af maskinen da den ikke har noget at gøre med vandmængden den tager ind kun noget med hvornår at den skal stoppe pumpen.
Hvad med lamperen på maskinen står de og blinker når den har pumpet vandet ud igen ?

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Annonce
Hej

Håber dette link stadig er aktiv, da jeg står med præcis samme problem med samme maskine, så hvis jeg er heldig, har Heidi eller en af jer andre, måske i mellem tiden fundet ud af, hvad problemet er/var!?

Pumpen stopper, så snart maskinen er tømt for vand, hvorefter lampen går ud/stopper med at lyse og opvaskemaskinen dermed er "slukket". Maskinen har 3 programmer og den gør nøjagtig det samme ved alle tre programmer

Håber at kunne få lidt hjælp ad denne vej

Med venlig hilsen

Søren
se efter om der er vand i sikkedhedsbakken(evt kan du bare hælde maskinen godt bagover eller fremover hvis der ingen vand kommer ud af bunden er der ingen vand i bakken)Hvid der ikke er vand i bunden af maskinen tager du højre side plade af.Når du har gjordt det skal du se om du kan finde en lille fætter af et flowmeter .Det sidder enten i sidekammeret hvor der sidder to små tynde ledninger på.Hvis det ikke sidder i side kammeret sidder det for sig selv lige hvor at vandslangen gå ind i maskinen.den er nærmest lidt rund i det .Når du har fundet flowmeteret tager du lige en god stor skruetrækker og giver det et par dask med.prøv og se om ikke maskinen virker igen nu.hvis du ikke kan flowemteret kan det skyldes at din maskinen muligvis er udstyret med en pressostat i stedet for men mener nu ikke at de har brugt pressostater i de maskiner i stykke tid ellers skriver du bare igen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Så kører opvaskemaskinen igen Et par dask til flowmåleren og et reset af maskinen, så vasker den igen

Mange tak for jeres hjælp
Hej, nu er jeg søreme også løbet ind i samme problem med min maskine.

Ved godt indlægget er gammelt, men man kan jo håbe.

Den trækker vand ind, holder en pause og trækker derefter vandet ud og slukker. Jeg har renset maskinen men den gør det samme. Jeg har også prøvet at pille højre side af og sidder ikke noget flowmeter. Under sidder der en rund dims som sidder monteret på vandslangen lige inden for. (er det den)

Er der nogle der evt. kan beskrive flowmeteret yderligere?

Håber i kan hjælpe. Tak
jeps flowmeteret er den dims du har fundet som er koblet ind imellem de 2 stykker slange

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis