fjerntermometer

Hej alle lds folk. nogen der ved hvor man kan købe termometer med fjernføler?
skal bruge 3 stk til min akkutank da den står omme bag huset. Der skal være minimum 10 meter kabel.

på forhånd tak
Kristian

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb fx sådan en:
http://www.vvshandel.dk/shop/fjernterm-60mm-0-120g-306877p.html

Forlæng kabel og test korrekt temperatur i kogene vand samt isvand :-)

 

 

 

Skrevet af mulle03 på 03 dec 2011 09:17
Køb fx sådan en:
http://www.vvshandel.dk/shop/fjernterm-60mm-0-120g-306877p.html

Forlæng kabel og test korrekt temperatur i kogene vand samt isvand :-)


Det må absolut frarådes at klippe "ledningen" over af den grund, at det er et kapilarrør. Hvorfor ikke købe trådløse termometre, så er du fri for at forlænge lednigerne.

fase
Det var også det med kapilarrørene jeg fandt ud af ikke var godt. har så fundet sådan et digitalt termometer til biler hvor det er med rigtig ledning. men det kan kun måle til 70 grader..

Med trådløse termometre, tænker du så på sådan et jeg bruger til weberen. eller har du set noget mere passende?
Skrevet af neestvej60 på 03 dec 2011 18:10
Det var også det med kapilarrørene jeg fandt ud af ikke var godt. har så fundet sådan et digitalt termometer til biler hvor det er med rigtig ledning. men det kan kun måle til 70 grader..

Med trådløse termometre, tænker du så på sådan et jeg bruger til weberen. eller har du set noget mere passende?

Nu ved jeg ikke hvilket medie du  skal måle i og hvilke temperaturer du skal måle. Weberen kan i hvert fald gå højt nok op, tror jeg, og kan også være neddyppet i f.eks. vand. Hvor nøjagtigt skal målingen være. Kunne du bruge f.eks. PT100 følere og en fælles måleværdi omsætter?

fase
i tanken sidder der tre almindelige føler lommer. Så en pt100 føler med et følerhovede på 5x50 mm og 10 meter silikonekabel ville være helt perfekt. Men hvordan man kommer viderer derfra kan jeg ik rigtig finde ud af. nøjagtigheden må gerne være på +- 2 grader.
Annonce
Skrevet af neestvej60 på 04 dec 2011 11:39
i tanken sidder der tre almindelige føler lommer. Så en pt100 føler med et følerhovede på 5x50 mm og 10 meter silikonekabel ville være helt perfekt. Men hvordan man kommer viderer derfra kan jeg ik rigtig finde ud af. nøjagtigheden må gerne være på +- 2 grader.



Med den nøjagtighed er vi nok ovre i noget mere professionelt grej. Det betyder noget med 4 til 20mA. Du kan nøjes med en måleværdiomsætter, og det antal PT100 følere du har brug for. du gør så det at du monterer en omskifter til at vælge den føler, hvis temperatur du vil se. instrumentet kan være analog eller digital efter eget ønske, bare det er kalibreret til måleområdet, du har brug for.

Prøv at se på www.prelectronic.dk

 


fase
Den med omskifter havde jeg sgu ikke tænkt på. det kan jo holde prisen lidt nede fandt sådan en på dba der nok ville kunne bruges. http://www.dba.dk/andet-thermometer-countom/id-79052572/ har lige skrevet til ham for data.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis