Udendørs stikkontakt

Hej jeg har købt en udendørs stikkontakt i Bauhaus, Det virkede umildbart nemt selv at sætte op, men det er hel forkert det jeg har gjort. Ville høre om i kan hjælpe mig med hvordan man skal tilslutte den?

Det er et udendørs stik samt en afbryder der sidder der.
Der skal være konstant strøm til stikket også skal afbryderen tænde og slukke en lampe der sidder der ude.

i stikkontakten har jeg sat de ledninger i som kommer indefra huset altså blå er nul og brun fase, også selvfølgelig jord.
Derfra har jeg taget og kørt den blå og brune videre over til afbryderen som så er sat helt forkert, fra lampen kommer også en blå og en brun som også er sat i afbryderen hvilket også er hel forkert :S

Nogle der ved hvordan det skal sidde?

På forhånd tak
afbryder

Stikkontkakten

her kan vi se at den ledning der kommer oppe fra er fra lampen

og den ledning der kommer fra væggen er strømmen indefra-

Hej jeg har købt en udendørs stikkontakt i Bauhaus... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Overgang til jord er maks 1667 ohm ved alm hus instalation... Den med Glødepæren svare cirka til det, men ikke noget jeg ville turde stole på...

Eneste måde den stik bliver lovlig er ved en elektriker tester den og siger god for den..

man må håbe det er en lampe uden jord tilkobling siden den ik er i brug...

Uanset hvad, bør der ikke forefindes jordledninger, som ikke er tilsluttet jord.
At jorden så ikke anvendes, hvor kablet slutter, gør vel ingen forske.

(i mit hus er "aktiv" jordledningen, ført frem alle steder , også selv om den ikke bruges, hvor den slutter.)



mvh jens


 

 

Uanset om ledningerne er i brug eller ej må de ikke "afsluttes" som vist på billedet. Jeg kommenterede det ikke, da det ikke indgik i spørgsmålet. Ledningerne skal afsluttes i mindst en samlemuffe også kaldet en slutmuffe.

fase
s.fabrin.

det kaldes også for blindmuffe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis