isolering, undertag og ventilation.

Hej LDS folk!

Jeg står for at skulle lave min 1.sal i mit gamle hus. Der har, før nuværende stål tag, været tag pap på med fuldt undertag. I forbindelse med at de gamle ejere skiftede til nyt ståltag, lod de det gamle tag pap sidde, mit spørgsmål lyder så....
Hvor stor ventilation spalte skal jeg lave i forbindelse med isolering ud mod taget? Jeg har læst 70mm nogen stedet og på rockwool´s side læser jeg 45mm når der er fuldt undertag?! Skal lige for en god ordens skyld sige, at mit undertag er lavet i forskallingsbrædde stykker. Håber der er nogen der har et kvalificeret bud...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
50 mm afstand til underside brædder er nok, de 70 mm afstand er kun ved banevarer pga nedbøjning.

http://www.lyrk.dk
Mange tak for det hurtige svar Naveren. For lige at skære det helt ud i pap, så jeg ikke laver fejl, så skal jeg lige have styr på hvad du mener med metervarer. Snakker vi isoleringen her? Altså, hvis jeg anvender ruller fremfor batts? Eller er det metervarer i forhold til undertaget? På forhånd tak:-D Og god weekend.....
45 mm burde være ventilationsspalte nok, men du skal sørge for at der tilføres luft forneden som ventileres væk for oven i konstruktionen, og her burde en 10 mm spalte til det fri være tilstrækkelig.
Naveren skriver banevarer og derved menes undertag i ruller.

Det kan anbefales at læse afsnit 12 i SBI-Anvisning 224 i denne forbindelse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis