Småbørn ombord

Hej med jer
Står i den heldige situation at jeg skal være far til April, Når bådsæsonen starter..
Vi håber på hurtigts muligt at kunne tage vores barn med på båden. Dog kun korte småture på Limfjorden til at starte med. Er der nogle af jer der ved hvad der findes på markedet af redningsudstyr til børn på under 1 år?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det korte svar på det spørgsmål må være :

M Ø D R E .......

Skal det være ekstra sikert :

B E D S T E M Ø D R E ........

:-D

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
He He ... så sandt.

Nå men jeg blev selv far til en lille pige i foråret i år.
Vi har været ude at sejle en masse småture her hen over sommeren.

Altså der findes da veste der går fra 0 kg til ?
Alla den her: 

og vi havde da også sådan en med ud, MEN da hun jo var meget lille var hendes plads i liften på dørken/sengen i kahytten (som kunne ses/nås fra cockpittet) sammen med sin mor. Som regel faldt hun alligevel i søvn når motoren kørte he he?

Efter et par måneder kom hun med ud i cockpittet og så kom hun selvfølgelig i vesten og på mors skød.

Vi sejler selvfølgelig kun i helt stille vejr med hende og sku det blæse op/komme bølger så er mor som shortcut skriver den bedste sikkerhed. Derudover er vores båd en gammel tung træbåd der mest af alt ligner et badekar, hun ligger altså temmelig stødt i bølgerne og gir ikke meget for vinden (Krængning altså)

OBS!!! husk at det er STRENGT forbudt at give børn (Og også voksne) redningsveste på under dæk da man i en evt. nødsituation (hvor båden tager vand ind) kan komme til at side uhjælpeligt fast under dækket pga opdriften (har du nogen sinde prøvet at dykke med vest på??? næsten umuligt.. du kan dog måske ta den af det kan dit barn ikke)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Vi har sådan en Rukka fidus her til William, der nu er 3 år. Den har han brugt siden han kun kunne kravle:

http://www.guloggratis.dk/sport/sejlsport/redningsveste/annonce/13164220

Børn, der er så små, at de ikke kan kravle op og falde ud af båden, skal - efter min mening - bare sidde/ligge i selskab med en voksen. Vores oplevelser er, at de rolige bevægelser i sejlbåd er meget beroligende på babyer.

Held og lykke med det.

mvh
JAKOB
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg vil mene at en bæresele skal virke som en livsele.. altså sat fast i barnet i den ene ende og båden i den anden.

Men jeg forstår ikke at man kun skal sejle småture?? Faren for at ryge i vandet er da også under ombordstigning og omvendt.. så er det da godt at have barnet i en sele.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis