hvordan står man hvis

Hvordan står man når man opdager at der ikke er noget isolering i gulvet, selv om der i byggeloven står at der skal være isolering i. Huset er fra 1971, håber nogen kan hjælpe.
Jeg købte huset for 8 år siden   


 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah så står du jo godt
Så må du jo igang med at isolere gulvet, det er ikke noget du kan tørre regningen af på andre med. Og da slet ikke når du allerede har boet i huset i 8 år.
Er i gang men et rum af gangen. Det var ved det første rum at jeg opdagede at der ikke var noget isolering, men 30cm rent fint sand og det isolerer ikke så godt, så kan bedre forstå at der er fodkoldt i dette hjem. Og så var det jo rart hvis der var noget at hente enten på ejerskifte forsikringen , nu hvor den er betalt

 

Betaler du da stadig på den ejerskifte forsikring, det du betalte ved overtagelsen af huset kan du godt glemme alt om, det er forædlet.
Men tænk på alle de huse der ikke er isolerede i gulvet, skulle de pludselig være ulovlige at bo i ?  Jeg bor selv i et hus der er bygget i 1904 hvor gulvet blot er cement / mørtel direkte på jorden. Og ja her er forkoldt, men er blevet en vane.
Nej jeg har betalt en gang den gælder i 10 år. en vane bliver det aldrig at fryse fødderne for fryser de fryser hele kroppen.
Men der var vel også bygge regler der skulle overholdes først i 70erne

 

Ja det er nu ikke helt rigtigt, for jeg render da rundt i bare tær altid, jeg bruger aldrig sokker eller strømper. Heller ikke udendørs det er bare fødder i træskoene og i alt andet fodtøj. Selv når jeg vinterdage kører på min MC i 10 graders frost har jeg bare fødder i støvlerne.
Det meneskelige thermostat sidder faktisk på din mave lige ved mellem gulvet, holder du dig varm i det område, fryser resten af kroppen ikke.
Annonce
Hvis du er sikker på, at det var lovpligtigt med isolering i 1971 (det er jeg ikke), så må det da blot være at henvende sig til forsikringsselskabet med en skadesanmeldelse.
Hvis du har en gældende ejerskifteforsikring, skal du henvende dig til dit forsikringsselskb og bede dem om at se på sagen, det er vel derfor, at du har været med til at betale den - hvad siger den tilstandsrapport, der var på huset, da du overtog det?

vh
gug
Jeg har prøvet at lede på nettet omkring byggereglement fra 1965-1975 men har ikke fundet noget, så ved ikke om der er noget at komme efter , og der er isolering over beton. Der er heller ikke noget at læse på tilstandsrapporten, men det ville vel også kræve at han åbnede gulvet for at se

 

- ja med mindre der står noget i "sælgers oplysninger"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis