Nyt køleskab laver en "slubrer" lyd

Følg tråden
alexp
alexp
Postnr: 4200
alexp alexp
Hej,

For en uge siden modtog jeg mit nye køleskab.
Nogle gange når jeg lukker køleskabsdøren, laver den en "slubrer" lyd, i ca. 2-5 sekunder.

Da det blev leveret fik jeg af vide at det ikke skulle tændes før det havde stået et par timer - ellers ville det lave en lyd med noget olie (sagde han).
Det eneste jeg har gjort siden er at rykke det måske 5-10 cm - altså efter det blev tændt.

Går det væk af sig selv, skal jeg få det byttet, eller ?

S. fabrin
S. fabrin
Postnr: 4400
S. fabrin S. fabrin
Det er vigtigt at vide om lyden kommer fra døren eller kompressoren. Du skriver, at lyden kommer efter du har lukket køleskabsdøren. Det kunne godt tyde på, at der suges luft ind i køleskabet, når luften i køleskabet, efter at døren har været åbnet, bliver afkølet og derfor skaber et vacuum. Det er ingen fejl.
fase
alexp
alexp
Postnr: 4200
alexp alexp Trådstarter
Det lyder som om at lyden kommer fra bagenden af køleskabet, altså vil jeg ikke mene lyden kommer fra køleskabsdøren.

S. fabrin
S. fabrin
Postnr: 4400
S. fabrin S. fabrin
Det er vel ikke sådan, at der er et afløb til automatisk afrimning, som ved at trække luft ind, giver den lyd?
fase
OleHansen
OleHansen
Postnr: 9000
OleHansen OleHansen
Jeg har nøjagtigt samme problem med mit. Jeg købte nyt køle/fryseskab for 3 måneder siden. Jeg har dog valgt ikke at gøre noget ved det, og det virker fint. Men om det er en fejl, det ved jeg ikke? Kunne godt være jeg skulle overveje at spørge de rjeg købte det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Hvad er det for en lyd.....
    Lav-Bil
  2. Vacuum
    Over hækken
  3. Nedkoge under Vacuum
    Over hækken
  4. Energividuer og lyd
    Lav-Hus
  5. Gæt en lyd..