Hvad koster det at sælge et hus??? Alt incl.....

Hej med jer alle.

Vi er et par stykker der kom til at snakke om at det i virkeligheden er ret ugennemsigtigt hvad det koster at sælge sit hus, sådan som alm hus ejer...

Hvad er dine erfaringer med det? eller kan du sætte priser på nogle af punkterne og måske tilføje nogle....

Lad os sætte rammen til at være et alm parcelhus i 2,8 - 3 millioners klassen..

- Mægler salær:
- Foto
- Markedsføring
- Tinglysning
- Advokat
- Energi rapport
- Tilstandsrapport
- Ejerskifte forsikring 
- Dokumentation (BBR, kommunen, osv)
- Fortsæt......

MVH Njord :-)


MVH Njord
Hej med jer alle. Vi er et par stykker der kom... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bare kort er det kun beskikkede bygningssagkyndige som kan lave tilstandsrapporter med retsvirkning for sælger og køber, da man skal have en beskikkelse for i det hele taget at kunne logge ind i det program hvor de laves.

Men tag det billigste tilbud og forvent det ringeste resultat - og vær så tilfreds med at den ejendom du evt. vil købe er beskrevet på samme måde.

OK forretning? Der skal jo være lidt opsparing at tære på når man har en selvrisiko på 50.000 kr. pr. skade. 

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Jeg fandt en byggesagkyndig, der var lidt billigere end de andre, men ikke noget jeg kan rejse til Bahamas for! Priserne ligger rimelig tæt på hinanden, hos dem jeg forespurgte mig hos.

Jeg snakkede også med ham om udviklingen indenfor tilstandsrapporter og regler osv. Feks orkede den byggesagkyndige der lavede tilstandsrapport da jeg købte lejligheden ikke at kravle op på loftet i bygningen da man skulle finde en stige frem og op igennem en lem. Den byggesagkyndige jeg havde forbi i sidste uge, havde sin egen stige med, og brugte den flittigt, hvilket jeg synes var et godt tegn.
Han sagde at selvrisikoen for ham er 25000 kr, hvis han stilles til ansvar for en skade han har overset. Og han mente at der var ved at være ryddet ud i de brodne kar i branchen.

Da jeg købte lejligheden, forlangte jeg et energimærke. Det var en mulighed man havde den gang, da var der ikke regler om at de skulle laves, men man kunne som køber forlange det. Det blev så lavet efter at jeg købte lejligheden. Jeg fik det nogle måneder senere, uden at der havde været en byggesagkyndig forbi.... Virkelig kvalitetsarbejde. ..


Jeg har ikke fået den endelige rapport endnu, men det bliver da spændende at se den.

mvh Jan

Der er nogle omkostninger du ikke kan slippe for (til statskassen), men det eneste der reelt er pengene værd er i mine øjne advokaten.
Advokaten? Det må du gerne begrunde.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Hej Gert...

Hvor er det lige udgifter til nyt tag, vinduer og døre kommer ind i billedet....
Denne tråd handler om salgsomkostningerne på et hus...
Dine omkostninger hører vist mest af alt hjemme under hvad en renovering vil koste...

MVH Njord :-)

MVH Njord
Sorry. Forkert tråd jeg svarede i.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Helt OK..
Jeg kunne bare ikke se logikken :-)

MVH Njord

MVH Njord
www.abr.dk >

Dvs fordi du koster dobbelt så meget som de billige så finder du væsentligt flere fejl? det er da lækkert, men finder du så de rigtige fejl?, jeg ville vædde på at hvis du lavede en tilstandsrapport på mit hus ville du ikke finde de samme fejl som jeg kender til.

Tilstandsrapporter er en god ting, men de finder aldrig alle ting på huset og sådan er det bare.
Jeg vil vædde på at jeg finder de samme fejl som dem du kender + lige så mange du ikke kendte.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis