Cedertræs beklædning hvordan??

Hej folkens,

står og skal i gang med en større ombygning.
Jeg skal have lavet en fuld første sal, med lette ydervægge.
Disse skal beklædes med cedertræ.
Jeg ønsker ikke klinkbeklædning eller profilbrædder.
Men derimod vil jeg gerne have beklædningen sat op som vist på billedet

Mit problem er i alt sin enkelthed at jeg ikke ved hvad den måde at sætte beklædningen op på hedder

Så jeg har ret svært ved at søge priser på de lister eller hvad man nu kalder dem der skal benyttes på fagsprog

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh.
Hansi
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Du henviser jo til en producent... hvad med at gribe knoglen og kontakte dem....
Så kan du både få det rigtige navn, få oplysninger om den bund der skal til for at de kan skrues op.. og slutteligt kan du få en pris..
Så kan du jo langt lettere finde konkurerende priser andet sted og sammenligne dem.....

MVH Njord :-)

MVH Njord
Rigtig ja.

Moelven vil formodentlig gerne hjælpe dig.

Og det er en elegant beklædning.

Men rent teknisk er brædderne bare pynt. Inde bagved er der en tæt beklædning.
Som er svær at vedligeholde, umulig faktisk. Med mindre cedertræsbeklædningen fjernes.
Teknisk krævene at monterer. Som du ser på billederne flugter fugerne fra sokkel til tagrygning. Beklædningen på taget er hvad man absolut må kalde "dristig" (Tæt på en "Codan-løsning")
Og ganske kostbar er det formodentlig osse.
Rigtig ja.

Moelven vil formodentlig gerne hjælpe dig.

Og det er en elegant beklædning.

Men rent teknisk er brædderne bare pynt. Inde bagved er der en tæt beklædning.
Som er svær at vedligeholde, umulig faktisk. Med mindre cedertræsbeklædningen fjernes.
Teknisk krævene at monterer. Som du ser på billederne flugter fugerne fra sokkel til tagrygning. Beklædningen på taget er hvad man absolut må kalde "dristig" (Tæt på en "Codan-løsning")
Og ganske kostbar er det formodentlig osse.
Codan løsning... den kræver vist en forklaring.....

MVH Njord
Hej gutter,

Tak for input.

Jeg har snakket med moelven, og de har også hjulpet.

Jeg påtænker blot at sætte "listerne" op på facaden, og således pap på taget(laves af tagdækker)
Er helt med på at "listerne" blot er pynt, men jeg synes sq det er noget pænere end klink eller profilbeklædning.

Og ja "Codan-Løsning"? Den må vi have forklaret:-)
Annonce
En Codan løsning er det samme som en Hafnia-løsning.

Altså en byggeteknisk løsning hvor man med næsten sikkerhed ved at der vil opstå skader som et forsikringsselskab skal betale.

De kendteste var oplægning af limtræsbjælker så de blev ydsat for regnvand, termoruder monteret direkte på eller i murværk -altså uden karme af nogen art, klinker limet direkte på spånplader i brusenicher, tagpaptage uden fald mod afløb, sorte svejste rør indstøbt som gulvvarme i betondæk, osv.

Der findes osse mange helt nutidige, men ingen grund til at tage bekymringerne på forskud.

Det jeg mest sigtede til i ovennævnte spørgsmål var taget. Manglende inspektionsmulighed af tagpappet, ophobning af blade eller lign. under pyntebeklædningen, skjulte tagrender. Kunne godt ligne en kommende bygningsskade. ;o)
Aaaah ok, jeg tænkte nok det havde noget med forsikring at gøre.
Og ja jeg giver dig helt ret, taget ser ud som noget der er dømt til at gå galt.
Jeg holder mig til facaden:-)

Tak for hjælpen igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis