Samling af køler til bærbar asus

Hej Alle.

Min søn syntes at hans bærbare begyndte at blæse vildt meget hele tiden. Han tog derfor køle skinnen ud for at rengøre. Den var totalt stoppet med støvfnuller. Men når man tager køleskinnen af så skal der nyt kølepasta på processoren. Hvordan gør man den ren for den gamle pasta? Der er to andre kølesteder hvor der er brugt noget andet
lisom en pude og et stykke sølvpapir (se billeder på link til webalbum) kan de genbruges?
Rådgivning søges.
https://picasaweb.google.com/110173102822916282393/2011_11_30?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLGOq5a0lMi99wE&feat=directlink

På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
CPUen kan gøres ren for kølepasta med husholdningssprit på et stykke køkkenrulle. Pastaen kan du købe din lokale computerforhandler f.eks.expert eller på nettet. Om de andre kan genbruges er ikke til at vide, da jeg ikke kan se billederne, men det er meget sandsynligt at de kan genbruges, hvis de ikke er defekte.

fase
Hej fabrin.
Tak for det hurtige svar
Hvorfor kan du ikke se billederne?
Jeg forsøgte at sætte dem her på siden men de var for store så jeg tænkte at det var lettere med picassa webalbum.
Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
alt det "grå" skal af (det er kølepasta)også fra chippen  dette gøres nemmest med celleluse fortynder,
få fat i en kølepasta af en god kvalitet. 

køle pastaen skal puttes på chippen dem alle i midten

og husk i dette tilfælde skal man passe på ikke at bruge for meget da det kan give den modsatte effekt  

mvh
peter
Hej pml36.

Det var tydeligt at det kun var den ene chip cpuen der var lissom limet til kølepladen. De andre havde kontakt men kunne bevæge sig. Det der tykke kobber må jo gi sig ved skiftende temp. Så jeg valgte at købe noget pasta som påstås ikke at tørre op og det har jeg smurt på cpuen og der hvor det er sølvfolie. Det andet grå var en klæbende pude den har jeg ladet sidde. Den køre fint nu og et af de spil som den før gav op på kan den nu køre igen
Tak for svaret og mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
den klæbbende pude du nævner.
er vel termisk tape.!
til at overføre varme til køleren.?
Hej hans2.
Ja jeg ved ikke hvad det er men det er ca 2mm tykt lidt klistret i overfladen og fleksibelt.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind