pris på tømre arbejde/ tag arbejde

Hej.

Vi skal have nyt tag snarest, og må erkende at tiden ikke er til at det bliver 100% LDS arbejde, derfor har vi beslutett at få en tømre til at lave lægter, vindskede, tagfod. Og selv fjerne det gamle tag samt undertag, selv ligge tagsten og bortskaffe affald. Jeg har en komplet pris på alt hvad der skal bruges til projektet fra den lokale tømmerhandel (som var den billigste af de tilbud jeg fik)

Tagfladen er samlet 145 kvm og det er 2 stk flader uden tagvinduer med en enkelt skorsten og 3 udluftningshætter, altså relativt nemt at gå til. Hvad vil det koste at få en tømre til dette arbejde, altså rent arbejdsløn.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spørg en tømrermester! :o)

Hvis tømrermesteren er kunde i selvsamme lokale tømmerhandel så vil han med sikkerhed kunne købe materialerne billigere end du kan.
Endvidere er det de færreste tømrermestre der gider at konkurrer på timelønninger og tid.
Et ordentlig tømrerfirma konkurere på "fuldt færdig arbejde til tiden" en "høj grad af ansvar for projektet/entreprisen", medlemskab af "byggaranti" og "anderkendelse i lokalsamfundet"

Just derfor er det komplet umuligt at sige hvad arbejdslønnen alene vil udgøre i dit tilfælde.
Tag billeder af hele huset inkl detaljer med mål osv, og kom med en præcis beskrivelse af hver enkel opgave, så har vi en chance for at komme med et bud. Hvad med stillads, skal tømreren selv opstille det ? og er det noget du skal låne til at færdiggøre taget ? hvad med undertag, udhæng, isolering ? skal tagfladen rettes op ? hvad når der nu mangler en masse materialer i løbet af ugen til tømreren, skriver han så timer på når han skal til trælasten ?

http://www.lyrk.dk
Okay prøver lige igen, og er egentlig ikke så intr i pris nok mere et ca timeforbrug
Følgende skal laves.
1. opsætning af undertag og lægter.
2. vindskeder, tagfod og rendjern til tagrende

ALT andet står vi selv for.

Der er 2 tagflader på 5,5X13m, med en skorsten og 3 taghætter, opretning tror jeg ikke umiddelbart er nødvendigt, men lad det ligge. Stillads søger jeg selv for har nogen goder kontakter, og gør resten af mit arbejde nemmere, bortskaffelse af affald står jeg selv for.
Hvad angår genstridige tømremester og lign, hvis ikke de gider tjene penge hos mig er der rigeligt med firmaer som mangler arbejde, jeg er ved at være træt af at høre på hvad de danske håndværksmestre vil og ikke vil, er klar over at der kan være et problem hvis der pludselig mangler stumper, men mit lokale byggemarkede har det der evt skal bruges til de opgaver hvor der er folk på, og ja hvis de kommer til at stå stille pga mig er det mit problem, men skulle mene vi har gennemarbejdet det her så godt at der skulle være styr på det meste. Hvad angår prisen på stumperne, så tvivler jeg stærkt på at jeg kan få det til den pris jeg skal give gennem en tømmermester men de må da rigtig gerne give en pris på det, og for øvrigt meget velkommen til at komme med forslag til et bedre produkt end det jeg har valgt.
Det her er mere for at få en ide om hvad jeg skal forvente mig.
En tømrermester gider naturligvis ikke arbejde for dig hvis han kan opnå et større dækningsbidrag ved at arbejde et sted hvor han osse leverer materialerne og iøvrigt skal styre entreprisen.

Men du kan gøre det at du selv leder arbejdet og indlejer folk på timebasis. Måske fra en tømrermester eller et vikarüro eller lign. Derved har du selv hånd i hanke med med projektet.

Du er naturligvis velkommen til at mene hvad du vil om materialepriser.
Men din forståelse for at det tømrermestre - de fleste - leverer kun er arme og ben - er forkert.
Umiddelbart er mit gæt omkring 80-100 timer, men det er svært når man ikke ved hvordan det ser ud. Det er lidt et skud i tågen....

Gå efter en mester du er tryg ved, og du stoler på kan udføre opgave, og fokuser lidt mindre på prisen, inde for rimelighedens grænser.

http://www.lyrk.dk
Annonce
En seriøs tømrermester vil normalt have ekstra for arbejdet (højere timeløn), hvis vedkommende ikke har materialeleverancen med, men der findes jo mange typer firmaer på markedet, så det kan være du er heldig, at både få en der vil lave det til en normal timepris, og samtidig kan udføre det håndværksmæssigt korrekt.

Da jeg drev tømrerfirma, var beskeden 60,- kr ekstra i timen, når kunden selv købte materialerne.
såvidt jeg er orienteret anbefaler man sgu idag at der er 70mm luftspalte - i hvert fald når der bruges krydsfinerplader. På byggerier bruger nu ofte blot 50 mm - det er lidt som om at de 70 ikke rigtig er slået igennem hos arkitekterne....

Ligeledes skal det da også nævnes at 50mm i min verden er rigeligt hvis der er tale om et diffusionstæt undertag. Hvis der er tale om et diffusionsåbent undertag skal der være mindre, da fugten ellers ikke kan diffunere udgennem undertaget. Måske blot 20 mm
Så vidt jeg er orienteret, er det nok med 45 mm luftspalte, men noget der er ret vigtigt i den forbindelse, er lufttilførslen nederst og bortventilering foroven i konstruktionen.

Det kunne være en god ide at læse SBI-Anvisning 224 kap. 12 i denne forbindelse
Du kan bruge vores pålidelige beregner til hurtigt og effektivt at indhente et tilbud på et nyt tag over hele landet og finde svar på det vigtige spørgsmål hvad koster nyt tag...

Vores smiley ordning sikrer dig god kundeservice og et kvalitetsrigt billigt tag... Du kan læse kommentarer fra firmaernes tidligere kunder og på den måde finde ud af om håndværkeren er den rette til at lægge dit nye tag.

Vi fra Vejen Tømmerkompagni tilbyder også altid selv at lægge et nyt tag til billige penge...

-

Vrøvl.

Formålet med ovenstående portal er at etablere kontakt til mulige kundeemner.

I modsat fald kunne prisen oplyses direkte - blot ved angivelse af postnummer.

Tilbudet vil iøvrigt omfattet at så mange forbehold at det i praksis er ubrugeligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis