Solceller på taget. Blændingsgener.

Jeg overvejer at sætte solceller på taget af det kommende hus, så der kan laves noget billig strøm. Jeg har spurgt kommunen, hvad de siger til det, også med hensyn til lokalplan osv.

Svaret er:
Disse kan opsættes uden tilladelse, men når du er færdig skal det oplyses til BBR.
Du skal bare sikre dig at firmaet kan garantere, at der ikke vil forekomme blændingsgener.

Så langt så godt. Men Jeg kan jo få ethvert firma til at love hvad som helst, hvis jeg vil lægge 140.000 kr hos dem. Der må være en lidt mere præcis måde at vurdere på. Det er jo for dyrt at skulle pille ned igen, hvis en eller anden vurderingsmand har fået det forkerte ben ud af sengen.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
her kan du læse om solceller http://solarpanels.dk/velkommen

Jeg rettede samme spørgsmål til Dansk Solar Teknik (www.dansksolarteknik.dk) og de var dejligt konkrete: Normalt er solceller orienteret mod syd - og da solen altid står på den sydlige del af himlen - altså aldrig mod nord, så forekommer uheldige reflektioner ikke. Det er lidt svært at forklare, og har at gøre med indfalds- og udfaldsvinkel. De kom ud til mig og efterså mit tag og hvor naboerne ligger - og på baggrund af det, så ville de stå inde for, at der ikke kom problemer... Tilmed var prisen den billigste blandt de tilbud jeg fik!

Undskylder min lidt sene tilbagemelding.

Det er det samme jeg er kommet frem til. Jeg er styrmand, så jeg er helt med på, hvor på himmelen solen gemmer sig (bruger stadig en sekstant). Så må jeg lige have overbevist teknik- og miljø om, at der er sådan sagen forholder sig.

Ch.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

hej!
Kontagt solia.dk
de har en tekniker der roder med det problem og har nogle beregninger de bruger i henhold til din tag heldning...
der kan nemlig godt komme et problem hvis dit tag kommer forlangt ned for så kan aften sol og morgen sol fegtisk godt komme til at lave en "negativ" Tangens på dit anlæg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis