"Nippel" til dobbelt vandkobling..

Hej..

Jeg har for nyligt fået en vaskemaskine af en bekendt.. Vaskemaskine er udstyret med en dobbelt vandkobling (som denne: http://dan-parts.dk/shop/dobbelt-vandkobling-1996p.html ).. Problemet er at den studs eller nippel eller hvad det nu hedder, man monterer på vandhanen er forsvundet, og jeg synes det er lidt voldsomt at købe et nyt sæt til 300kr!

Jeg har prøvet at lede lidt rundt og kan ikke finde noget.. Problemet kan godt være, at jeg ikke helt ved hvad jeg skal søge efter..

Nogen der kan hjælpe med et link eller anden info?

På forhånd tak..
Mark Herskind

Mvh

Mark Herskind

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du brug for en dobbelt tilslutning? Niplen mener jeg, du kan købe i løs vægt, den hedder NITO kobling. Hvis du ikke skal bruge den dobbelte kobling, kan du bare erstatte den med en slangeforskuning, som så skal passe på din vandhane og til slangen.


fase
Hej.. Tak for svaret..

Umiddelbart ville det være nemmest at bruge hele koblingen, da vaskemaskinen naturligvis både har tilløb og afløb..

Jeg var i Jem og Fix i går, men fandt ikke noget.. Men det kan være jeg bare skal finde et mere velassorteret byggemarked?!

Mvh

Mark Herskind

Umiddelbart ville det være nemmest at bruge hele koblingen, da vaskemaskinen naturligvis både har tilløb og afløb..

Er du sikker på at afløbet skal tilsluttes til den stuts. Jeg er næsten sikker på, at den er der for at have flere tilslutningsmuligheder til vandhanen. Afløbet er jeg næsten sikker på er igennem en anden slange 5/4" ca. 30 mm. Er der ikke to slanger på vaskemaskinen? Du finder ikke NITO koblinger hos Jem og Fix.

 


fase
Hej igen..

Den øverste er tilløb, den nederste afløb.. De er meget brugt til bordopvaskemaskiner og små vaskemaskiner (har tidligere haft en magen til på en bordopvaskemaskine, så den er jeg ret sikker på).. Hullerne er ikke forbundet "inde" i vandkoblingen.. Ideen er jo, at du har tilløb fra vandhanen ud gennem den øverste studs og afløbet fra maskinen i den nederste, som så ryger direkte ned i håndvasken gennem studsen i bunden af vandkoblingen.. En meget nem måde at ha en (op)vaskemaskine uden at skulle modificere rør eller noget..

Men hele vandkoblingen er der styr på, det er bare den der NITO kobling jeg mangler.. Har du et bud på, hvor jeg køber sådan en?

Mvh

Mark Herskind

"Men hvordan tilslutter du så afløbet?"

Som jeg forstår billedet, så bliver dimsen til venstre skruet på vandhanen i stedet for perlatoren.
Så kan man "klipse" opvaskemaskinen af og på i et snuptag.
Afløbet er studsen til højre, vandet løber bare ned i vasken.

Bent.

Som Bent skriver, så monteres Nito koblingen permanent på vandhanen.. Du kan så stadig bruge vandhanen som normalt, og når du så skal vaske, klikkes vandkoblingen på.. Når du nu tænder for vandet, løbet vandet direkte ud af det først hul i vandkoblingen, hvor tilløbsslangen til vaskemaskinen er sat på..
Afløbsslangen fra maskinen tilkobles på den nederste af de to studser på siden, og løber ud af bunden af vandkoblingen.. Det render så ned i vasken og ud af afløbet..

Mvh

Mark Herskind

Jo, jeg ved godt hvordan nitokoblingen (den del af den der monteres på blandingsbatteriet) monteres og bruges. Men hvorfor ikke lave en stationær tilkobling til vand og afløb. Maskinen skal jo alligevel stå i nærheden af vand og afløb.

fase
Men hvorfor ikke lave en stationær tilkobling til vand og afløb.


Fordi det oftest bruges i lejeboliger hvor man skal have viceværten til at søge om tilladelse til at ændre insatllationen og søge om penge til VVS, så er det nemmere at bruge den tilkobling selv om det betyder at man ikke kan tappe vand mens man vasker(op)
Vil da lige tilføje at det ligner en NITO kobling,,, Men den er med tomme (1/2 eller3/4) gevind .og på din vandhanestuds til pelatoren er der m/m Gevind

Ved så ikke lige om man evt kan få en Nito Kobling med m/m gevind

Tim  
 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis