støvsuger

Hvor svært er det at skifte kul på en støvsuger ?
Jeg har en Miele som - formentlig skal have skiftet kul, men det koster 500,- bare for at få det tjekket !
Nogen der kan give en "letforståelig" lektion ?
Jette

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er min erfaring at det ikke er særligt nemt, at få adskilt, og ikke mindst samlet, en moderne støvsuger, den er pakket ind i støjdæmpningsmateriale-
Dog stammer min erfaring fra en Simens, her var det ikke kullene, men noget elektronik, der var brændt af.

Hvis det er kullene, er der også risiko for, ankeret er ved at være defekt.
Så hænger en reperation ikke sammen.

Men er støvsugeren alligevel kaput, så er det da bare igang med skruetrækkeren og adskille dyret

Ser det rimeligt ud, og de kobberlameller( kommutator) kullene køre på er fine og uden slidspor, så køb et sæt nye kul.

Ser det sådan her ud, er det ikke ret godt.

Hvh jens


 


 

Jette.

Jeg har selv rep. min Mile støvsuger som "stod" af efter alt for meget gips støv og savsmuld efter en ombygning.

Jeg skruede motoren af, & spændte den fast i min høvlebænk, så jeg kunne komme til kullene, der hvor de har kontakt med kobberet det je_ns viser billed af.

Jeg tog et lille stykke tynd liste som svarede til bredden af det kullene skulle røre ved, og skar et stykke fint sandpapir i samme bredde som listen, og startede motoren som næsten ikke ville rotere, sleb dette stykke helt blankt og har stadig glæde af min ellers døde støvsuger, nu 6 år efter & den fungere stadig som ny.

Hele operationen tog mig vel en times tid.

Håber du kan forstå min beskrivelse?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis