Opsætning af polyurethan (PU) stuk

Hej

Har indkøbt et parti stuk til to stuer. Efter tidligere erfaringer med flamingostuk betalte vi lidt ekstra denne gang og købte den hårde PU stuk (orac fra mandrup poulsen)

I vejledning til denne står der at samlinger mellem stykkerne (ikke hjørner men ende mod ende) gøres ved at støde stykkerne sammen - og så bruge en speciel lim. Ikke den man sætter stukken fast til væggen med.

Ved flamingostukken har jeg tidligere skåret begge ender i smig for at undgå kanter i overlappet. men kan man helt undgå dette? Hvordan holder man nemmest de to stykker på plads når man bare støder enderne sammen uden at de forskubber sig og giver en kant..  Ligger trikket i den specielle lim ?

jeg hører gerne fra nogen derude med erfaringer..

Mvh
Niels
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo stikke et par tynde pinde ind i enderne så de er fikseret medens limen hærder op.
Du burde kunne sætte stukken op i rigeligt med klæber, således at du kan presse/trække stuk samlingen frem eller tilbage så de to lister flugter. Husk ikke at presse dem helt sammen men lad der være en afstand på ca. 2-5 mm.

Hvis listerne ikke kan fastholdes lige overfor hinanden i klæberen alene, kan du fiksere dem med små dykkere eller skruer. Når klæberen er hærdet fjerner du skruer/dykkere og spartler huller og samlinger over. Evt. med en spartemasse der er nemmere at slibe end stukklæberen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Tak for input.. Et enkelt spm til jensmikkel. Hvorfor skal der laves afstand på 2-5 mm mellem stykkerne? er det for at give plads til klæber på endefladerne så det hele ikke mases ud.. eller ?

Mvh
Niels
Hej Niels
Ja både så man ikke presser al klæberen ud, samt giver klæberen mulighed for at arbejde.
Og det giver også en lille slags fals, hvor det giver mulighed for at udjævne små forskelle.
God arbejdslyst.
De PU stuk jeg har købt har allerede huller til dyvler, har dine ikke det. Ellers er det da en ledetråd til kaskadekobling.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Orac Decor har ikke dybelhuller - PeterR du har formentlig købt det der hedderArstyl fra NMC
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også