vrøvl med elstarteren på en pgo comet

hej jeg kan ikke få elstarteren til at fungere på cometen, jeg har afprøvet starteren den virker, funderer over om det evt er de kontakter der sidder oppe ved bremsehåndtagene der ikke virker for der er heller ikke bremselys på scooteren, den har fået nyt batteri, jeg kan heller ikke få lyset til at virke, er der nogen der kan hjælpe mig.

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med og oplad batteriet. Mål hvor mange volt der er på efter en hvileperiode på 1 time.
Check sikringerne.
Check stelforbindelsen.
Lyt om starterrelæet siger "klik klik" når du holder bremsen og trykker på starterknappen. Prøv med begge bremsegreb.
Prøv om du kan starte den på kickstarteren.
Læg tændrøret på motorblokken og brug kickstarteren og se om der kommer gnist.
Har du undersøgt sikringerne ?
Få adgang til starterrelæet og mål på den. Du skal kunne måle 12 volt cirka når du har tændigen på ON, holder et bremsegreb og trykker på starterknappen.
Hvis det ene bremsegreb ikke virker så prøv det andet.

http://www.youtube.com/watch?v=FSKQiO-Fyss
Annonce
der er ikke nogen lyd fra starterrelæ så jeg går udfra at det er kontakterne der er fejlen, eller kan det være noget andet

 

Siden du nævner der ikke er noget bremselys heller er jeg sikker på det er bremse kontakt det er galt med.

Den skal nemlig aktiveres før starteren kan aktiveres. Derfor man skal trykke bremsen ind for at bruge elstart.

R. C. Nielsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis