fryser fast

Følg tråden
klamp
klamp
Postnr: 8930
klamp klamp
Hej

Min søns Asus går i sort og fryser fast, når han forsøger at kører spil, det gælder alle spil.

Det er en ret så kraftig maskine i5 windows7 osv.

Håber i kan hjælpe os

god dag

100% klamp

MarkHerskind
MarkHerskind
Postnr: 7400
MarkHerskind MarkHerskind
Hej..

Det bliver nok nødvendigt med lidt mere beskrivelse af problemet..

Er det kun når han kører spil? Kommer det med det samme han starter et spil eller går der noget tid? Er det er ny maskine? Har problemet været der altid? Sker det på andre tidspunkter? Er alle drivere up-to-date?

Mvh

Mark Herskind

klamp
klamp
klamp klamp Trådstarter
ja det er kun når han kører spil.
Ja det kommer med det samme han starter et spil.
Maskinen er ca 2 år.
Det har ikke været fer altid.
Det sker kun ved spil.
Tror at alle driver er up to date.

100% klamp

S. fabrin
S. fabrin
Postnr: 4400
S. fabrin S. fabrin
Er det sådan, at du kunne listes til at fortælle lidt om CPU hastighed, RAM mængde osv. Det kunne endelig også være køleproblemer. Rent gæt.
fase
klamp
klamp
klamp klamp Trådstarter
jeg kan ikke forestille mig det kan være køleproblem, da han slet ikke når at starte spillet op.
Han er heldig hvis der afspilles lyd nogle sek
Det er måske på sin plads med model :

N71J

100% klamp

S. fabrin
S. fabrin
S. fabrin S. fabrin
Skrevet af klamp på 30 nov 2011 21:49
jeg kan ikke forestille mig det kan være køleproblem, da han slet ikke når at starte spillet op.
Han er heldig hvis der afspilles lyd nogle sek
Det er måske på sin plads med model :

N71J

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet flere, som klager over en varm cpu. Dvs temp over 90 °C. Har din søn også probelemer med grafikkortet, eller er det ikke den model med to grafikkort i? Prøv at hente et program, der hedder Real Temp, på nettet og se så hvor varm CPUen bliver.

fase
MarkHerskind
MarkHerskind
Postnr: 7400
MarkHerskind MarkHerskind
Hvis det sker med det samme et spil startes, vil jeg ikke umiddelbart gætte på varme, men det er altid godt at rense blæseren.. Det bedste er hvis du kan komme ind til blæseren, og fjerne skidtet helt fra computeren..
Hvis ikke det er muligt, kan du prøve med comprimeret luft ind gennem udluftningsribberne..

http://www.insidemylaptop.com/laptop-shuts-down-without-any-reason/

Mvh

Mark Herskind

S. fabrin
S. fabrin
S. fabrin S. fabrin
Som anført i mit indlæg er der flere, der samme problem med en for høj temperatur på CPUen. Derfor har jeg skrevet, at temperaturen bør måles inden vi kommer videre. At bruge komprimeret luft til at blæse baglæns igennem ventilationsåbningerne, anser jeg for at være en dårlig løsning, af den grund, at det ikke fjerner det, der spærrer for luftgennemgangen og desuden kan ødelægge ventilatoren.
fase
klamp
klamp
klamp klamp Trådstarter
tak til jer alle - jeg har været ved en prof, han foreslår formatering. Han prøvede alt muligt

100% klamp

Håndværkeren
Håndværkeren
Postnr: 0000
Håndværkeren Håndværkeren
Skrevet af klamp på 01 dec 2011 18:36
tak til jer alle - jeg har været ved en prof, han foreslår formatering. Han prøvede alt muligt

HÆ HÆ hvis du aldrig har formateret den, kommer det nok til at tage et godt stykke tid
S. fabrin
S. fabrin
S. fabrin S. fabrin
Skrevet af klamp på 01 dec 2011 18:36

Hvis du får løst dit problem ved at formatere harddisken, er jeg meget interesseret i om det har hjulpet. Grunden til min interesse er, at i de fora jeg har søgt, er der ikke på nogen måde nævnt noget om formatering. Har du forresten prøvet at installere det temperaturmåleprogram jeg anbefalede?
fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. formatering
    Lav-Computer
  2. cpu typer
    Lav-Computer
  3. Indvendige gear fryser fast?
    Cykel
  4. FRYSER
    Lav-Mad/drikke