Fladrem

Jeg har anskaffet mig en ældre, måske gammel, drejebænk, som jeg gerne vil til at lege med. Men den mangler en fladrem, ca 25 x 1000 mm.
Er der nogen her, som kender til et muligt sted, hvor jeg kan købe en rem?
Eller måske allerbedst, er der nogen, som måske ved hvordan man selv kan lave en fladrem?

Venlig hilsen
Knud
Jeg har anskaffet mig en ældre, måske gammel... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af tøser på 21 jun 2012 08:49
jeg foretrækker nu en endeløs rem

Ja det er da funktionsmæssigt langt at foetrække

Men der er jo en vis risiko ved at adskille spindeldoggen, og reservedele er jo nok ikke lige for hånden.
Var det min bænk, ville jeg give en limet rem en chance, og så have adskillelse af spindeldoggen som plan B.

mvh jens

Hej

Jeg har også prøvet at samle en rem på en tilsvarende drejebænk.

Den blev skåret skå i en meget flad vinkel og syet sanmmen med noget nylon-snor. Jeg kunne ikke finde en lim der holdt på den gummi/plastic-rem. Syningen alene holdt vist over et år.

Det størte problem var vist, at med de ret smalle rems-skiver så skal der ikke meget skævhed til, før remmen hopper af.

Troels

Kære alle en super godt sted at købe en ny fladrem er hos FEC Consulting, ( http://www.fecconsulting.dk/fladremme  de vist alt om fladremme og jeg modtog den allerede dagen efter, de kan varmt anbefales, havde den allerede dagen efter og den har kørt lige siden uden problemer, jeg tror han hed Erik ham jeg snakket med. Jeg har smidt et link til deres side så kan du jo selv finde mere om deres fladremme. 

 

Mvh. MIG. 

Kære alle en super godt sted at købe en ny fladrem er hos FEC Consulting, ( http://www.fecconsulting.dk/fladremme  de vist alt om fladremme og jeg modtog den allerede dagen efter, de kan varmt anbefales, havde den allerede dagen efter og den har kørt lige siden uden problemer, jeg tror han hed Erik ham jeg snakket med. Jeg har smidt et link til deres side så kan du jo selv finde mere om deres fladremme. 

 

Mvh. MIG. 

Ville nu prøve at ta' kontakt til F.eks. Roulunds fabrik på Fyn tror jer det er, måske har de en god løsning ang. rem/lim

Mener dette firma laver mange typer remme, du kan jo ikke få minder end et høfligt nej, om du tar' kontakt til dem.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
nogle af de moderne fladrem svejses og derved presses sammen det giver et fint og førdteklases resultat og dermed lydløs jeg fik sådan en lavet en gang men tør nesten ikke sige hvad den kostede jeg kunne godt tænke mig selv at prøve denne proses med en varmeblæser som jeg bruger når jeg svejser plastik en meget fin maskine som også¨kan vulkanisere

PEK

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis