Overvejelser om oliefyr

Jeg har lige noteret mig at den nye, miljøbevidste RAFregering vil til at forbyde installation af oliefyr herunder udskiftning af udslidte, bestående anlæg.
Det giver jo stof til eftertanke.
Jeg fyrer med træpiller, som nu også viser sig at være miljøfarlige, formentlig optakt til at de skal belægges med CO2afgift, men har et oliefyr som back up i påkommen tilfælde, som dog ikke har været aktuelt de foregående 10 år.
Til den ende skal jeg bruge en ny, godkendt olietank, men vil gerne undgå 1200 liter, men gerne en meget mindre, men lovlig.
Er det noget som findes? Den skal stå i et udhus.
Jeg har allerede Wicu kobberrør til installationen.
Og nej, der findes ikke fjernvarme eller naturgas fra Putin her ude bag ved Lars Tyndskids Markhuse og jeg har ikke lige 250.000 kr., hvor der står jordvarme på.

Med venlig hilsen
ktm

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert muligt at finde en mindre tank, men regn ikke med at de er billigere end standard sortimentet på 1200 liter

/bjørn

Hej Ktm

man har kunne få mindre tanke jeg købte en 600 l plast tank hos
vvs eksperten men kan ikke finde den på deres hjemmeside.
Har lige solgt den og købt en 1200 l for ellers kan vi ikke få nogen
til at komme og fylde olie på uden ekstra gebyr.
Vi købte vores lille tank fordi på det tidspunkt var oliefyret et backup
til fastbrændsel, men det blev jeg træt af og har fået efter isoleret så
mit olie forbrug er kemmet noget ned.
Grunden til den lange historie er at jeg ville købe en 1200 l hvis plads
ikke betyder noget, for prisen var max 300 kr i forskel.

Hilsen Jan

Som snart er færdig med at renovere hus mangler så at lave en
garage så jeg kan få lavet min Land Rover bygget færdig.
Hej Knud

Du kan ringe til Thyholm Olieservice 97871631 de laver alle slags tanke, og du kan få bygget efter mål.

Mvh.
Mikkel
Tak for forskellige input.
Min mening er ikke at ville bruge en sådan tank som permanent installation, men kun i situationer, hvor vi f.eks. skal være væk fra ejd. i flere dage med hård frost, hvorfor det nok er lidt overkill at investere 4-6.000 kr. i en sådan tank.
Så det ender nok med at den gamle, og i øvrigt helt sunde og rustfrie indendørs tank, får en sjat i ny og næ når det behøves.
En 200 ltr. tromle ind bag i Land Roveren og så en pumpe, bliver nok løsningen.
Så længe mine kræfter rækker, vil det blive med de miljøfarlige, CO2-belastende træpiller, at jeg vil opretholde varmen.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis