Isolering og støbning af nyt beton gulv

Hejsa alle

Har lige et par hurtige spørgsmål.

Har hakket et beton gulv op, på ca. 12-14cm i tykkelsen, og har så gravet grus ud så jeg kan få smidt 300mm isolering. Og nu er jeg så i gang med at isolere, og kan se at den kant jeg har ladet være tilbage som indervæggene står på (selve gulvet) den er meget ujævn, så isoleringen (polysteren plader) ikke ligger helt tæt op af kanterne, der er et mellemrum på mellen 1-8cm. Har så overvejet at købe nogle polysteren kugler og hælde i, indtil jeg så prisen, 599kr i Bauhaus for 300L . Dog kan jeg se de er billigere på nettet.

Men tænkte på om der var andre løsningerne? Evt. Rockwool ? Men kan man støbe oven på det? Eller kan man  "nøjes" med at skumme med bygningsskum i den kant?

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil skære nogle polysteren plader til så de passer ned i de største sprækker, og derefter fylde de mindre sprækker op med byggeskum. Håber dette hjalp.

facadeisolering og pudsning af facader hos JTF

Netop.
Omhu med tilpasningen og evt skum.

Det det primært handler om når sprækkerne er ganske små er at forhindre at betonen, (flydebeton?) fylder sprækkerne op og danner unødvendige kuldebroer. Eller det der er værre.
Sprækker der er gennmgående fra over- til underside af isoleringen bør måske afdækkes med tape. Eller skummes.
ingen kontakt pga kuldebroer ... ingen sprækker pga radon

/bjørn

Tak for svarene, kan se nu mens jeg står og saver at der bliver en masse snuller som jeg kan fylde i, resten bliver så skummet og så bliver det overskydende lige skåret af

Thx

 

Annonce
Du kan få nogle små leganødder, de er gode til at hælde mellem soklen og randisoleringen.
Flamingesmuld fordamper ret hurtigt. Men det opdager du naturligvis ikke når gulvet er støbt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Flamingosmuld fordamper ?? Hvorfor skulle det dog det ? Og hvad med pladerne, som består af sammenhængende 'flamingosmuld'....
Hvis du har ret er det så ikke værre end at de efterlader et hulrum, som formentlig isolerer bedre end lecakuglerne vil gøre.

MVH Leo

jeg ved ikke lige med skum ? , det har jo desværre den træls egenskab at det kan suge fugt, ved dog ikke hvad betydning det har i den sammenhæng her ? :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Jeg ved egentligtalt ikke om det er så smart med løse kugler, hvadenten det er Krøyer eller Leca.
Betonen, måske især flydebeton, kan uden problemer trænge ned i rummet imellem kuglerne og helt ned til sandlaget.
Rent teoretisk vil betonen presse de runde luftholdige kugler opad, fortrænge dem faktisk.
Opskumning eller tape må være den optimale løsning.

Det skal siges at jeg ikke har konkret erfaring med fænomenet og det er heller ikke noget stort problem som sådan.
Men det er jo ikke for ingenting at man udlægger støbeunderlag over løst udlagte Leca-lag. Inden udstøbning jo.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis