Findes der spare pærer som ikke er sparepærer?

Hej

Jeg står overfor at skulle købe en masse ledspot til vores hus, vi har ca 40 spot rundt i huset samt udhæng og ville jo kunne spare en masse penge ved at skifte dem ud med led pærer på 3w, har fundet en side der sælger dem til 85 kr pr stk har før købt en fra ham af og den fungerer fint, men mit spørgsmål er kan jeg være sikker på at de kun bruger 3watt? han sælger dem jo billigere end man kan købe dem til i forretningerne selv jem og fix er dyrere med dem.
Kan man på nogen måde teste om de kun bruger 3watt i timen så man ikke køber katten i sækken?
Hej Jeg står overfor at skulle købe en masse... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og så kan man måle hvor meget den lyser.. men ikke farven... ???

Jeg har nogle 12 led på toilettet... Umiddelbart virker de fint i lysstyrke, men man ser lidt bleg ud i lyset.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Pærere fra Kina kan fås med rigtig gode Edison eller Cree Dioder som er udviklet i USA. Der findes også ukendte dioder, made in China, der er noget bras.

Disse luxmetre måler ikke farven (Kelvin) eller farvegengivelsen (ra).
Det kan bruges til at måle både den generelle belysning som f.eks. kontrollere om belysningen er korrekt i kontorer, værksteder mv. eller det kan bruges til at måle outputtet fra lyskilder, men man skal huske at luxmetret kun måler i punktet lige hvor sensoren sidder. Skal man måle det totale output fra en lyskilde skal sensoren og lyskilden sættes i en speciel opstilling, oftest sættes de to inden i en kugle, men således at lyskilden ikke kan skinne direkte på sensoren, men lyset skal reflekteres på indersiden af kuglen så lyset kun når sensoren indirekte.Det er disse "kugler" producenterne bruger.

 http://www.lightnmore.dk

Led belysning til erhverv og private

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis