Suzuki 4 hk/6 HK

Kan det virkelig passe.......

At eneste forskel på en 4 hk Suzuki og en 6 hk er omdrejningerne.

På Suzuki's hjemmeside er specifikationerne identiske, eneste forskel er, at 4 hk leveres ved 4000-5000 rpm, og 6 hk leveres ved 4750-5750 rpm.

En trollingfisker har fortalt, at man "blot" skal vippe et forkromet stop lidt op, så spjældet får en længere vandring, og vupti, en 4 hk er nu en 6 hk.

Hilsen Jørgen
Kan det virkelig passe....... At eneste forskel... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke særlig kompliseret at skifte en dyse, kaburatoren skal adskilles, nu kender jeg ikke kaburatoren på en fire takter Suzuki, men mon ikke det er til at overkomme.

Jeg synes umidelbart ikke rigtig, det hænger sammen, bare at sætte en større dyse i.
Det giver en federe blanding, jeg mene der så også skal mere luftgemenstrømning til.
(men det kommer måske, hvis den ikke åbner gasspjældet helt, og det så ændres så det åbner helt)


Prøv evt. at se her på dette link, måske svaret kan hittes her, der er både kaburatore til 4 og 6 hk
http://www.boats.net/parts/search/S...parts.html

 

Undersøg også om propel størrelse/stigning er ens


mvh jens

Hej Jens, 

Både og..... idet jeg har fundet ud af, at der er to forskelle på 4 og 6 hk motorer, nemlig at stop for gasspjældet og dysen i karburatoren er forskellig.

Jeg talte med en højt estimeret Suzuki forhandler, som ville anbefale en ny karburator til min 4 hk, og så bøje stoppet til gasspjældet, så skulle den ged være barberet, men..

da jeg fortalte at jeg ikke havde investeret i en motor endnu, så ville han anbefale en 6 hk fra starten.

Den hoppede jeg på, da jeg kunne købe den til en fordelagtig pris.

Hilsen Jørgen, og mange tak for kommentarerne, som har bibragt mig større viden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis