Energipsare termostat til radiatorer, nogen erfaring?

Hej

Jeg har set at aldi har energi spare termostat til salg til 139 kr pr stk, overvejer at købe dem og montere men ville lige høre om der er nogen som har erfaring med disse? >Der står at man kan spare op til 30% på sin varmeregning så pengene er jo givet godt ud hvis det passer.
Det kan åbenbart tænde og slukke radiatoren når man er på arbejde så ideen er vel god nok?

Håber der er nogen som kender til dem.

Mvh. Brian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt nogle termostater, der ligner dem fra Aldi med godt resultat. Om man sparer 30% vil jeg lade stå hen i det uvisse. Men der står jo også op til 30%.

fase
Ved godt at man selv kan skrue ned når man kører, men så er det jo også koldt når du kommer hjem igen, her kan man jo sætte den til at tænde 1 time før man kommer hjem og det samme om natten, det var bare om det havde nogen effekt at skulle til at varme rummet op igen eller om det var billigere at køre med jævn varme hele tiden?
Komforteffekten ved at systemet selv skruer ned og op er en god ting. Med hensyn til Bent Andersens svar går jeg ud fra, han også ved at energitabet er afhængig af temperatur forskellen. Dette betyder jo  mindre temperatur differens jo mindre tab, så skru du bare ned for varmen med en programerbar termostat uanset fabrikat.

fase
"energitabet er afhængig af temperatur forskellen"

Det er rigtigt og også det eneste argument jeg kan se. Men hvis huset er ordentligt isoleret tror jeg ikke på besparelsen.
Hvis det er uisoleret og piv-utæt er det selvfølgelig en anden sag, men så var pengene nok givet bedre ud på isolering.

MvH,

Bent.
Hej..
Jeg købte selv nogle for et stykke tid siden. Jeg syntes de har fungeret rigtig godt, og har også givet mig en væsentlig besparelse på varme. Det skal siges at de slukker fra kl ca. 8.00-15.30 og så igen om natten, men jeg har set at det giver en rigtig god besparelse.

facadeisolering og pudsning af facader hos JTF

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis