lidt knas med en Fiat Uno

halløjsa i gruppen (længe siden ) jeg har slået klørene i en lidt ældre Fiat Uno 70 fra 1990 med 217000 på klokken. en lidt slidt bil, men den var billig

den kører næsten rigtig godt  det største problem er som følger: når bilen har været ude og køre og er gennemvarm og får lov til at stå et stykke tid, er den MEGET svær at starte. den kører fint på starteren og lugter ikke af benzin (så den drukner ikke) men i løbet af processen det er at få den i gang kommer der enkelte livtegn fra motoren udtrykt i et enkelt nøøønn

jeg har kun haft bilen et par dage, så jeg har ikke nået at rode så meget med den endnu, men den har fået Shells V power benzin samt karburator sprit uden det har hjulpet.

jeg har ladet mig fortælle at det kan være karburator der er slidt nogen her der kan af eller bekræfte?

planen er at jeg vil skille karburator ad og rense den (ku jo være svømmer mm der hænger) men der er jo som altid for få timer i døgnet  jeg skal jo også huske at bygge lidt

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hyggeligt at se dig fremme igen!

Husker du at holde speederen HELT i bund?, medens du forsøger at starte, ikke noget med at pumpe, men bare træde pedalen stille og roligt HELT i bund og holde den der, til der kommer liv og den starter.
Hvor der er liv, er der håb.

Vi mangler nogle erfaringer med din ispind!!

Med venlig hilsen
ktm

takker :-D (opdagede at jeg faktisk har været her inde i 10 år nøøøøj)

men ja har forsøgt lidt forskelligt, uden at røre pedal, pumpe på pedal, og som du også skriver, og træde laaaaangsomt i bund, bilen var helt ligeglad med det hele ;-)

Ispind ja jo det skal nu nok komme :-P er skam stadig glad for den, selv om der var en (host host) der under påfyldning af gas ikke havde fået spændt en hætte helt tæt på højtryks siden så skidtet havde feset noget af gassen ud, så da jeg skulle teste den inden vinter var der lavt tryk, så ud med gassen vaccum på og på med ny gas, så nu "spinder" den som en mis igen. men rent økonomisk har jeg faktisk ikke rigtig noget overblik, da huset har ændret sige hele den tid jeg har haft den, men umiddelbart ligger det rent økonomisk i niveau med olieforbruget dengang (der er så kommet ca 100-150kvm mere til siden da) så jeg er tilfreds :-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis