230 v spots kipbare der skal kunne dæmpes

Hej,

Vi skal have installeret 230V spots i vores lofter. Jeg ønsker at de skal kunne kippes og også dæmpes ved stikkontakten. Skal man købe special spots? På sigt vil vi installere LED pærer deri, men det behøves ikke at være ved starten af - jeg tænker at købe spots til GU10 pærer. Derudover skal spotsene være F/hat mærkede så jeg kan montere direkte i isolering.

Når man nu sidder og kigger efter sådanne spots kan man finde kipbare mange steder, men meget få steder skriver dæmpbare. Skal man købe spotsene dæmpbare? Også når man installerer en lysdæmper som afbryder (undskyld lægmandssproget)? Eller skal man bare være obs på det når man køber pærerne?

Jeg er noget i tvivl.

MVH Tine

Tine Posselt Gamborg

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis lampen en f hat mærket : ja så må de installeres direkte i isolering.

hvis du køber spot med gu10 fatning, er de lavet ti 230v pære

det er pæren der bestemmer om du kan dæmpe dine spot, halogenpære kan altid dæmpes. når du vælger og skifte til led skal dine led pære være dæmpbare og opfylde miniums belastning som din lysdæmper kræver
jeg er selv i gang med lidt af det samme her, mine spots køber jeg i jem og fix, 3stk 80kr. som skrevet af fudji er det pærene der afgør om de kan dæmpes, der bruger jeg ebay.de og .com, der er en hel del prisforskel i forhold til køb i dk.
dog er det spots jeg køber uden hat, så den smider jeg selv ovenpå ved montering ;-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
her er der en del spots der kan dæmpes. De er alle LED spot. Du kan bare google lidt, så finder du hurtigt masser af sider med spots der kan dæmpes.

http://www.greenline.dk/Produkter/191/LED-Paerer-230V-GU10
tjek lige el-grossisten.com , jeg har lige handlet med den 3 gange i rap. hurtige, billige, kabel og lign ting købes pr stk/m og er skide billigt.
Sparede små 80 kr pr spot derinde i forhold til greenline.dk

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis