nyt tag til skur, hvad skal jeg vælge

Hej Alle

Jeg har et skur på cirka 6,5m x 3,5m som pt. har noget plastik trapezplade på. Jeg har hele tiden været træt af det tag, fordi det drypper helt vildt fra det, specielt om vinteren pga. kodens. Udover det har jeg så formået at få lavet huller i det, så nu skal det skiftes.

Nogen der kan komme med nogle forslag, til ny tag løsning med følgende punkter i mente:
- Det er meget lidt hældning på taget, mit bud er 4-6% hældning.
- Jeg er nærrig jyde :-)
- Skal være noget, man som erfaren GDS'er selv kan lave.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Thomas

Venlig hilsen
Thomas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaeee.

Jeg mener der er 3 muligheder:

Den helt billige og ringe... nemlig af fortsætte med plastpladerne....
Den lidt bedre og lidt dyrere.. nemlig at bruge stålplader i fuldlængde.
Den jeg bedst kan anbefale... Tagpap.

Skal der være kondens frit må du nok regne med der skal isoleres lidt under taget...

Så hvad kan du vride ud af budgettet....

MVH Njord

MVH Njord
Hej Njord,

Det var hurtig svar :-)

Hvordan vil du undgå kondens ved stålpladerne? findes der nogle stålplader, som ikke kodenserer eller hvordan? eller mener du jeg skal have smidt noget isolering under? og vil stålpladerne så ikke bare dryppe/kodenserer ned i isoleringen?

Ved ik hvorfor men, tagpap lyder bare i mit hoved som dyrt og besværligt, men ved absolut intet om det.

Venlig hilsen
Thomas

Venlig hilsen
Thomas

Er skuret isoleret? Hvis ikke, kan du få stålpladerne med Antikondens, det er sådan en filt der er sat på bagsiden, der opfanger kondensen, og lader den fordampe :-) Kan bl.a. fås her: http://www.profilmetal-shop.dk/st_lplader_tag.htm

Hvis skuret derimod er isoleret, så smæk et undertag over isoleringen og læg stålpladerne :-)
Enig med njord..
tagpap. lidt dyrt men det dur og er ikk særlig besværlig at arbejde med.
bare mit bud.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis