Ny kaburator. Marstal fs1

Jeg står og skal finde en ny karburator til min Marstal motor. Den der sider på er en Amal 21mm (uorginal på marstal).

Og selv om den bliver randset jævnligt bliver svømmeren ved med at sætte sig i åben position og drukner motoren. Den er ru og med aflejringer i svømmer huset. Trods utallige forsøg på at rede den må det nu være nok.

Jeg har kikket lidt på forskellige karburator. Og har fundet en del til blandt andet tunede scootere. Da de er rigtig billige at reparere på.

Men kan man uden problemer tage en karburator til feks en 2-taks scooter om montere den på en 4-takst motor der køre med maks 1100omdr. Den Amal der sad på ligene nemlig fuldstændigt sådan en.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil skifte karburatoren...
Grunden er den stopper til, hvordan skal en ny karburator afhjælpe det? Jeg gætter på du har rigelig skidt i tanken og måske også i din slange rør mellem karburator og tank.
Overvej om ikke du skulle prøve at rense forsyningsvejen og måske indsætte et benzin filter kort før karburatoren.

Ellers tror jeg da du kommer til at opleve de samme problemr i fremtiden også.....

MVH Njord

MVH Njord
Det er rigtig fine ideer og de er desværre alle afprøvet. Som noget af det første satte skiftede jeg til et bedre benzinfilter og tog tanken ud og rensede den. Men jeg har så fundet ud af at nålen går trægt i dens hus. Og at der ikke er meget opdrift i svømmeren. Jeg har renset og poleret med alt fra petroleum til skrappe midler som solvent og kobberbørste men jeg kommer til det samme resultat vær gang. Svømmeren sætter sig igen efter få timers kørsel.

Så nu må det være nok med redningsforsøg. Jeg har heller aldrig oplevet at nålen satte sig i de nye karburatoren. Med stor benzin kapasitet. Stor svømmer med fast monteret nål.

I går lå jeg 3 timer i tåge med 70-80meters sigtbarhed. Tæt på sejranden. Og efter 6 forsøg måtte jeg give op og ringe efter en båd. Der dårligt kunne finde mig. Karburatoren druknede motoren gang på gang. Troende det var lykkedes mig at få det i orden denne gang. Men nu regner jeg ikke med det kan laves så det holder på sigt mere.

Så jeg har fået nok.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
OK forklaring.

Held med projektet...
Gamle motorer er jo ikke kendt for at være specielt økonomiske.... Så der skal jo være rimelig kraftig kapacitet i karburatoren...
Måske du skal forsøge at finde ud af hvor meget benzin din motor bruger / time, og på den måde at få noget sammenligneligt på kapacitets området....

Jeg har set gamle motorer monteret med forskellige mere moderne karburatorer og det uden problemer...
Også 4 takts motorer der har kørt fint med 2 takts karburatorer... Men det har altsammen været på stationeære motorer og brugen har måske været lidt mindre langvarig iforhold til dit....

Men som du skriver koster de nye karburatorer jo ikek det vilde.....

Lad os høre om dine erfaringer :-)

MVH Njord

MVH Njord
Har du fundet en moderne karburator til din Marstal?

Mvh,

Jens.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis