Gips, før eller efter indervægge

Hejsa. Er i gang med at renovere min loftetage. Og er færdig med forskalling på alle skråvægge og gavlene. Har snakker frem og tilbage med lidt forskellige mennesker og er kommet lidt i tvivl, om jeg skal gispe disse vægge inden jeg sætter indervægge og skunkvægge op. Det vil jo være nemmere, da gipsen så kan blive gennemgående uanset hvor indervæggene kommer. Men tænker lidt, så kan jeg jo ikke få stål vinkelprofil bag samling mellem skunkvæk og skråvæg. Hvordan ville i gøre dette sætte alle indevæggene op, og så gipse, eller gipse først, og så sætte væggene op? Håber i vil komme med jeres mening. Mvh Philip
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg monterede de indvendige vægge til sidst da jeg lavede første sal.
så er der også lidt nemmere muligheder for en evt ny indretning.
men jeg syntes det var nemmest, jeg brugte dog træ lægter og skruede dem bare fast med lidt længere skruer

Mvh Christian

Ud fra det jeg har forstået på din forklaring så skal du forskalle med forskalningsbræder pr. 30 cm. og derefter montere gips. Dog inden forskalning skal du huske og have en dampspærre på. Dette er den rigtige måde, og du kan derfor montere dine skillevægge indvendig. Held og lykke med renoveringen

facadeisolering og pudsning af facader hos JTF

Der skal kun forskalles pr 45 cm på skråvægge. Det er kun vandrette lofter der skal forskalles pr 30 cm.

Gips alle skråvægge og lav så skillevæggene til sidst, hele arbejdsgangen er nemmere, og du får et godt resultat også.

http://www.lyrk.dk

Jeg er selv i gang med en ny 1.sal og her har jeg valgt at lave skille vægge først inden gipsen kommer op i loftet. Grunden er, at jeg tror at jeg bryder lyden nemmere end ved at have gennemløbende gips, sådan at det ikke bliver så lydt i rummene.

Men enig i, at det er da nemmere at lave alle skråvægge først og så sætte skille vægge op bagefter


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis