Hvor kraftig en elradiator bør monteres i udhus?

Jeg skal have monteret en elradiator i mit udhus.
Udhuset er 15 m2 med en lofthøjde på godt 3 meter. Der er 150 mm isolering i gulv (støbt), vægge og loft. Vinduer er Storke termoruder og døren er en Swedoor hoveddør.
Er der nogen, som har en idé om - eller erfaring med, hvor stor effekt en elradiator skal have, for at holde rummet på ca. 5 grader gennem vinteren.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du regner med 100 W/m3 , kan du varme det op til en temperatur på ca. 20 °C, så prøv med 50 W/m³. Der er jo også en termostat på varmeovnen til at holde temperaturen nede på de 5 °C.

fase
Nu ved jeg ikke om der er forbindelse til huset, samtidig med jeg ikke lige ved noget om din opvarmningsform osv. Men en idee kunne jo være at sætte en ventilator op som så "lånte" lidt varme fra huset. Dette vil selvfølgelig påvirke rummet der var direkte forbindelse til. Men tror det ville være en del billigere end el, det er kun et alternativt forslag som kunne være sjovt at udfører hvis man ville kunne leve med det. du kunne så forbinde blæseren til en termostat der måske startede ved 6 grader også slukkede ved 8 grader. Men igen kun et alternativ. Til El-radiatoren.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis