Tyverisikring af cykel i kælder - hvordan?

Jeg har fået stjålet en cykel i opgangens cykelkælder. Cyklen var låst til et cykelstativ med en kraftig kædelås, men stativ kunne tilsyneladende skrues ud af væggen, hvorefter låsen kunne fjernes og cyklen trækkes med - skide ærgeligt.

Jeg vil nu sørge for, at det ikke sker igen med den nye cykel (som også er dyr og eftertragtet, ligesom den anden.). Jeg har tænkt på, om man kan montere nogle beslag/øjer i muren, som det ikke er muligt at skrue ud - måske monteret med sikkerhesbolte, der kun kan skrues én vej? Så kan min lås monteres herpå, så cyklen står sikkert.

Har i nogle gode forslag? 

Theis
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan låse alt det du lyster, vil de have den så tager de den.
Du må tage den med op i lejligheden hvis du vil være sikker på at du også har den i morgen, sådan er forholdene blevet i Danmark, desværre
Hej.. Håndværker, har jo desværre ret.. Vil de have din cykkel tager de den, men er det nogle snotnæser der mangler et køretøj hjem fra byen, kan en god lås da sikkert nok virke. Når jeg har min cykkel på job, tager jeg forhjul og sadel af.. og låser skidtet, det har indtil videre virket.... men de kan jo altid smide den op i en trailer.. så der er sku nok ikke nogle 100% sikker måde at løse det problem på.
Mvh Jan
Tak for svar, selvom jeg ikke lærte noget nyt. Selvfølgelig vil det være bedst hvis cyklen kunne stå ved siden af min seng, men det er ikke aktuelt.

Det eneste sted cyklen kan komme til at stå er i et aflåst barnevognsrum, som er i en aflåst kælder. Herinde vil jeg så låse cyklen fast til muren, sådan at den bliver meget besværlig at tage med - derfor mit spørgsmål angående tyverisikrede beslag.

Jeg mener at man kan få bolte, som kan skrues i, men ikke ud igen. Er der nogen af jer der har erfaring med disse?

Theis
Jeg har aldrig hørt om noget man kan montere, men som ikke kan afmonteres - men skal ikke kunne sige om det findes.

Hvis ikke du har andre muligheder - og hvis der er én eller nogen der er gået så langt at bryde låsen til kælderrum + barnevognrum + cykellås - så tror jeg ikke så meget det er cyklen du skal koncenterer dig om, men i stedet kigge på låsen til rummet og låsen til kælderen.

Annonce
Du kan evt, tegne et beslag til montering på væg, der når det er låst ikke kan demonteres før låsen er væk/ låst op.. det er set før, og kan det ikke findes, kan en smed sikkert ret nemt fixe det.. (du kender sikkert en :-)) Det burde kunne laves, men en 100% sikker løsning er det jo ikke, det kan jo altid saves/bankes ud af vægen../ Jan
Der findes bla. "En-vejs-skruer" Men de er ikke særligt kraftige.

Der findes osse;

Unbrakobolte Sort rå.
med undersænket hoved
- kvalitet 8.8

Hvor du kan ødelægge kærven når bolten er skruet i - ved at bore kærven til et hul.

Det gælder de fleste skruer at kærven kan ødelægges efter iskruning.

Gennemgående bræddebolte er osse godt.

En 50 kg tung betonklods med indstøbt stålbøjle, hvorigennen kæden fra cyklen stikkes jo.

Endvidere kan ting svejses fast.
Sådan! Det er nogle konstruktive bud jeg kan bruge, mange tak! Betonklodsen har jeg ikke tænkt på, det lyder faktisk som en løsning, der ikke vil være særlig svær. Jeg kan jo aldrig være sikker på at cyklen ikke bliver stjålet, men hvis det kræver flere timers arbejde at få den ud, så tror jeg banditterne finder en anden.

Hvis i har flere forslag må i endelige sige til.

Theis
Jeg havde en god solid og dyr wirelås og mistede så nøglen.. så købte jeg en boltsaks i biltema til 169 kr.
og jeg blev da noget skuffet over den lås.. det var som at klippe en ostehaps over med en saks..

Så det er jo ikke nok at svejse og hvad ved jeg så beslaget ikke kan tages ud af væggen..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

I gaden med tunge ting findes osse stålklodser med hul.
En bid jernbaneskinne, bjælkeende eller en lille fiks 50 tons pullert! .o)
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis